Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مرتضی خاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: غربالگری ژنتیک و مشاوره های گروهی و فردی در کاهش معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی بسیار تاثیر گذار است که باید از سوی متولیان جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: بهزیستی با حساس سازی جامعه و مطالبه گری در زمینه معلولیت ها و بزرگنمایی عامل ایجاد معلولیت ها باید جامعه را آگاه و زمینه پیشگیری از معلولیت را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاتمی افزود: بر این اساس در لایحه بودجه سال آینده بهزیستی به دلیل حمایت از محرومان و معلولان جامعه نسبت به سایر ارگانها و نهادهای دولتی مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انگیزه های الهی و مذهبی کارکنان بهزیستی در راستای خدمت بهینه به جامعه هدف موثر بوده چرا که کارکنان بهزیستی با بهره گیری از فرصت های تبلیغی و مطالعاتی و نگارش مقالات بین المللی می توانند جامعه را حساس کرده و به تکاپو بکشانند.
وی اظهار کرد: سونامی سالمندی نیز در کشور و این استان در سال های آتی وجود خواهد داشت و در این میان بهزیستی می تواند در این زمینه کارهای مطالعاتی مناسبی انجام دهد و از مطالبه گری خود قدمی عقب نشینی نکند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای تولید محصولات مددجویان بهزیستی یکی از مهمترین راه های توانمندسازی آنها به شمار می رود و آموزش و فرهنگ سازی لازم می تواند نقش بسزایی در کاهش معلولیت ها و ایجاد راه های توانمند سازی مددجویان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 797 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 18 هزار و 668 پرونده در حوزه توانبخشی و هفت هزار و 153 نفر نیز در حوزه اجتماعی را شامل می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، تاکید کرد: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بیان کرد: تقویت هوشمندسازی خدمات دولت به اصناف یکی از مزیت‌ها و البته هدف گذاری‌های سامانه یکتا سامانه هوشمند سازی مجوزهای کسب و کار است.

کد خبر 6095457

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟