Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست گیلان به ایرنا ، دو بهله عقاب تالابی در شهرستان لنگرود رهاسازی و به طبیعت بازگردانده شد.
سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با اعلام این خبر اظهار کرد: دو بهله عقاب تالابی که توسط فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان چمخاله تحویل نیروی های اداره حفاظت محیط زیست لنگرود شده بود، پس از اطمینان از وضعیت سلامت پرنده، در طبیعت رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک بهله سنقر تالابی ماده که با همکاری اداره پارک ملی بوجاق تحویل حفاظت محیط زیست آستانه شده بود نیز در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.
جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت : یکی از دوستداران حیات وحش این پرنده را در حالی که قادر به پرواز نبود، پیدا کرده و پس از یک ماه مراقبت و تیمار طی تماسی که با کارشناسان محیط زیست داشت، آن را تحویل یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق کرد .
وی از دوست داران محیط زیست خواست در صورت مشاهده وحوش آسیب دیده مراتب را به نزدیک ترین پاسگاه یا اداره محیط زیست و یا مراکز آتش نشانی اطلاع دهند و از برخورد یا نزدیک شدن به وحوش بزرگ مثل خرس ، گراز یا شغال جدا پرهیز کنند.
سنقر و عقاب تالابی در زمره پرندگان شکاری و نیمه مهاجر هستند.
شهرستان های لنگرود و آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز گفت: یک شهروند طبیعت دوست آستارایی، یک قطعه عقاب جنگلی آسیب دیده را برای تیمار به این اداره تحویل داد.
محمدرضا روشنی افزود: این عقاب به علت برخورد با موانع فیزیکی، از ناحیه بال آسیب دیده و در محدوده روستای دربند آستارا توسط پرویز دهاتیان کشف شده بود و در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش این شهرستان نگهداری می شود تا بعد از بهبودی به طبیعت باز گردانده شود.
وی یادآور شد: در سال جاری 23 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده است.
عقاب جنگلی پرنده ای چالاک، مهاجر، حمایت شده، با بدنی کشیده و سر و منقاری کوچک است و بیشتر در مناطق پر درخت و دور افتاده با فضاهای باز دیده می شود و سرعت پرواز آن به 60 کیلومتر در ساعت می رسد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از گونه های متنوع حیات وحش برخوردار است.
خبرنگاران: نصرالله ابراهیمی - یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲ توله سمور سنگی که به اداره حفاظت محیط‌زیست خوانسار تحویل شده بودند، تحت نظر رئیس اداره حیات وحش استان تیمار و بررسی‌های لازم درخصوص سلامت آنها، انجام شد.

با توجه به گزارش دریافتی و دیده شدن مادر این سمورها، برنامه بازگردانی آنها به زیستگاه اصلی مدنظر قرار گرفت و تلاش می‌شود تا شرایط زیست طبیعی این گونه، از سر گرفته شود.

سَمور سَنگی (نام علمی: Martes foina) یکی از انواع سمور است. این جانور دارای قدی کوچک و پاهای کوتاه و انگشت‌رو است و بدنش باریک و کشیده و پوستش نرم است. زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد.

این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

علت اصلی حضور این گونه در شهرستان خوانسار وجود باغات فراوان و کوهستانی بودن منطقه و به تبع آن شباهت اقلیم به مناطق شمالی کشور است.

کد خبر 6085634

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است