Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دوره هفدهم جشنواره عروسکی با رویکرد توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی، توجه به مخاطب به عنوان یکی از ارکان اصلی هنر نمایش و توجه ویژه به ساختار درست و منسجم و وجوه دراماتیک نمایشنامه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراخوان شرکت در این جشنواره در بین مراکز فرهنگی و موسسات هنری استان کردستان و ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه استان اعلام شد.
این جشنواره شامل بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی ایران در دو شاخه ویژه مخاطبان بزرگسال و ویژه مخاطب کودک، نوجوان و خانواده، بخش نمایش عروسکی ملل، نمایش عروسکی فضای باز، تجربه (نوآوری و تفاوت)، نمایشگاه عروسک، پژوهش و آموزش خواهد بود.
مطابق فراخوان هنرمندان تئاتر و تئاتر عروسکی تا اول بهمن ماه ١٣٩٦ فرصت دارند تا طرح و ایده یا نمایشنامه همچنین طرح عروسک‌ها و اسکیس صحنه خود را به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. اعلام نتایج این بخش ٢٥ بهمن ماه خواهد بود.
لازم به ذکر است ارزیابی اولیه آثار این بخش ١٥ اردیبهشت ٩٧ انجام می‌شود. مهلت ارسال طرح و ایده به بخش عروسکی فضای باز ١٥ اسفند ١٣٩٦ و مهلت ارسال طرح و ایده برای بخش تجربه ٢٠ اردیبهشت ١٣٩٧ اعلام شده است.
هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک از یکم تا هفتم شهریور ماه ١٣٩٧ در تهران برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ مطالعه دقیق فراخوان و شرایط تخصصی هر بخش ضروری است. درخواست‌کنندگان شرکت در این رویداد هنری از تاریخ دوم دی‌ماه ١٣٩٦ با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی tehranmobarak.com و پس از انجام مراحل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک لازم کد رهگیری دریافت خواهند کرد. شماره تماس دبیرخانه جشنواره ٠٩٣٩٢٠٣٧٢١٢ اعلام شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود