Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی تعداد زنان زندانی در زندان های استان را دو درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین اشراقی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از فعالیت ۷۲۶ زن صنعت‎گر و کارآفرین در استان خبر داد. 

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که زنان کارآفرین با آن روبه رو هستند گفت: مشکلات مالی همچون چک‎های برگشتی و تسهیلات معوقه زنان شاغل، از جمله دغدغه ها و چالش های این بانوان صنعتگر استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی که توسط زنان مدیریت می شوند افزود: ۲۴ واحد صنعتی در سطح استان توسط زنان مدیریت می‎شود.

اشراقی  در ادامه با اشاره به تعداد زنان زندانی در زندان های آذربایجان شرقی اظهارداشت: دو درصد آمار زندانیان آذربایجان شرقی به زنان اختصاص دارد.

وی آمار زنان معتاد در استان  آذربایجان شرقی  را  پایین‎تر از آمار میانگین  کشوری  دانست و افزود: متاسفانه  بیشتر قربانیان اعتیاد را زنان  و دختران جوان تشکیل می‎دهند بنابراین اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب در زمینه هشدار و اطلاع رسانی از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‎ها در جهت مبارزه با آسیب های بلای خانمان سوز اعتیاد ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی بخشی از فعالیت های این مجموعه را سیاست‎گذاری اداره کل امور بانوان و خانواده‎ استانداری در زمینه مبارزه با آسیب‎های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا تدوین اطلس زنان استان، طرح تاب آوری خانواده‌ها و تدوین سند توسعه‎ زنان از جمله سیاست ها و برنامه هایی است که در جهت کاهش و مبارزه با آسیب‎های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

اشراقی  در خصوص سایر فعالیت های دفتر امور بانوان استانداری خاطر نشان کرد: استفاده از قابلیت‎های دختران فارغ‌التحصیل در رشته‎های شیمی و نانو در مقاطع تحصیلی بالا، ارائه‎ تسهیلات به بانوان کارآفرین  و صنعتگر، برطرف کردن  موانع تولید و و همکاری و برگزاری دوره‎های آموزشی کارآفرینی با همکاری اداره‎ کار و فنی و حرفه‎ای را از دیگر اقدامات و فعالیت های دفتر امور بانوان استانداری است.

وی در خصوص سند اطلس زنان نیز اظهارداشت: اطلس زنان یک بانک اطلاعاتی جامع از ظرفیت‎های استانی در حوزه‎ زنان است که  با تدوین این سند تمامی اطلاعات و آمارهای موجود در حوزه زنان به روز بوده و اطلاعات جامعی از این طریق به دست می آید.

اشراقی تصریح کرد: دفتر امور بانوان و خانواده‎ استانداری در راستای سیاست‎گذاری و برنامه‎ریزی فعالیت های امور مربوطه به زنان و خانواده را رصد کرده و مصوبات صورت گرفته و تایید شده در سند ششم توسعه‎ و سند چشم انداز ۲۰ ساله را نیز پیگیری می‎کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل استان تهران غربی و شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی با اشاره به اینکه مدتی است مساله تشکیل استان‌های تهران غربی و تهران شرقی مطرح است، افزود: تقسیمات کشوری نیاز به مصوبه مجلس دارد و در مجلس بعدی بررسی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز