Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر، دوشنبه در نشست خبری در شیراز بیان کرد: با وجود اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولی ایجاد شغل در کشور نیست، اما از سال 1392 و از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون به طور میانگین سالانه حدود 2 هزار و 500 نفر از بین دانش آموختگان مقطع دکتری در مراکز آموزش عالی جذب کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعداد دانش آموختگان مقطع دکتری بیش ازنیازبازار کارو در مجموع ظرفیت پذیرش در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد زیاد است که لازم است این موضوع مهار شود.
شریعتی نیاسر ادامه داد: امسال ظرفیت پذیرش دکتری بیش از 24 هزار نفر بوده و در حال حاضر جمعیت دانشجویان کشور در مقطع دکتری نزدیک به 100هزار نفر است.
وی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر لزوم توجه به ایجاد رشته های بین رشته ای در مراکز آموزش عالی گفت:
دستیابی به مرزهای جدید علمی نیاز به شناخت و ایجاد علوم جدید و رشته های بین رشته ای دارد از این رو در سه سال گذشته، مجوز ایجاد 70 رشته بین رشته ای در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است و هفته گذشته نیز مجوز ایجاد چند رشته جدید علوم شناختی در حوزه نانوبیولوژی، فناوری اطلاعات (IT) و بیو تکنولوژی صادر شد.
وی ادامه داد: در کل کشور پنج دانشگاه به عنوان بین الملل مشخص شده که دانشگاه شیراز در زمره آنهاست.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حذف کنکور گفت: برخی از عوامل باید وجود داشته باشد تا شرایط حذف کنکور فراهم شود و این کار در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جداگانه قابل بررسی است.
شریعتی نیاسر افزود: در سال 94، کنکور در مقطع دکتری حذف شد اما با وجود اجرای این طرح، در آن سال با مصوبه مجلس جلو ادامه این روند گرفته شد و بی شک این نقد به ممانعت مجلس از استمرار حذف کنکور در مقطع دکتری وارد است.
او بیان کرد: از سال 92 تا کنون حدود 600 هزار نفر در سطح کلان آموزش عالی کشور از تعداد جمعیت دانشجویی کاهش یافته است.
معاون آموزشی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری، همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از تجمعات در بعضی از نقاط کشور گفت: هیچ کلاس درسی در روزهای اخیر در مراکز آموزش عالی در کشور تعطیل نشده و اختلال خاصی در این زمینه به وجود نیامده است.
شریعتی نیاسر افزود: امر بسیار خوبی است که نسل جوان و دانشجویان کشور در محیط های فرهنگی و سیاسی حضور فعال داشته اما باید هوشیار باشند که سوار موج های مقطعی نشوند زیرا نه تنها این کار سودمند نیست بلکه آنها را از آموزش و پژوهش که اولویت اصلی آنهاست دور خواهد کرد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمایشگاه رویداد کاریابی دانشگاهی صدرا (صنعت، دانشگاه و اشتغال) +تصاویر

فاضلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

وی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

فاضلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد