Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان کهگیلویه و بویراحمد همواره در صحنه های مختلف ثابت کرده اند که دوشادوش مردان برای رشد و توسعه استان و کشور و همچنین تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده هایشان در تلاش و تکاپو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،بانوان کهگیلویه و بویراحمد همیشه ثابت کردند که می توانند در همه زمینه ها کنار همسرانشان کار کنند و موفق باشند آنها در گذشته در مسئولیت های مختلف ثابت کرده اند که می توانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در دولت جدید بانوان نسبت به سال های گذشته بیشتر روی کار امده اند اما باز هم نیازمند حمایت بیشتر هستند.

روز گذشته مراسم تجلیل از 25 کشاورز نمونه استان با حضور استاندار و رییس جهادکشاورزی استان در یاسوج برگزار شد که در میان انها دو کشاورز خانم نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرحناز مژدهی و فرح گل رستمی دو بانوی کهگیلویه و بویراحمدی هستند که به عنوان کشاورزان نمونه انتخاب شدند و لوح تقدیر گرفتند که طبق گفته رییس جهاد کشاورزی ده نفر از کشاورزان استان امروز در تهران تجلیل می شوند.

فرح گل رستمی متولد 58 و دو فرزند دارد و در بخش بسته بندی گیاهان دارویی و موادغذایی به عنوان برتر معرفی شد.

وی دهیاری روستای کوخدان را در مدت 8 سال نیز بر عهده دار بود و در کنار این برتر شدن درد و دل های زیادی نیز در دل داشت.

رستمی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: به صورت خودجوش شرکت تعاونی و صندوق زنان را در روستای کوخدان تشکیل دادیم که نزدیک به 50 نفر عضو دارد بسته بندی هایی که تهیه می کردیم را برای بررسی و شرکت در نمایشگاه ها به تهران می فرستادیم که رتبه های برتر و مقام اول را کسب کرد.

رستمی بیان کرد: به دلیل کیفیت بسته بندی و رعایت نکات بهداشتی در این موارد مورد توجه قرار گرفت و از رییس جمهور نیز لوح تقدیر دریافت کردیم.

این بانوی نمونه  عنوان کرد: امسال نیز در جهادکشاورزی به عنوان کشاورز نمونه انتخاب و لوح تقدیر دریافت کردیم و تا کنون 25 لوح تقدیر دارم و 20 مدرک فنی و سایر مدارک تحصیلی را نیز دریافت کرده ام که بتوانم با تجربه بیشتر کارم را ادامه دهم.

وی ادامه داد:  محصولات محلی مانند گیاهان دارویی، محصولات  مثل گردو، کشمش، الوزرد، آلو را به صورت طبیعی خشک و با دست بسته بندی می کنیم.

رستمی با بیان اینکه فروش این محصولات بسته بندی شده بیشتر در خارج از استان است گفت: اکنون در دهیاری کوخدان این کار را انجام می دهیم اما زمینی در نظر گرفته شده است که اگر اعتبار آن تامین شود ساختمان جدید احداث می شود.

وی تصریح کرد: محصولات بسته بندی شده را برای نمایشگاه ها در تهران، اصفهان، شهرضا و یزد ارسال می کنیم اولین مرحله نمونه ها را می فرستیم و در مرحله بعد در صورتی که درخواست دهند محصولات ارسال می شود.

این بانوی نمونه افزود: حق ما پایمال شده است 8 سال و 8 ماه سابقه کار دارم شورایی از شهر به روستا آمدند و ثبت نام کردند این افراد ساکن شهر هستند اما برای شورای خودشان به اینجا آمده اند این کار آنها غیر قانونی است و من از کار بیکار شده ام.

فرحناز مژدهی فر یکی دیگر از بانوان نمونه استان در بخش کشاورزی است که از روستا کَره تجلیل شد دارای 3 هکتار باغ است که بیشترین آن را میوه هلو تشکیل داده است و موفقیت های زیادی توانسته به دست بیاورد.

مژدهی فر در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: مدت 15 سال است که در این باغ فعالیت می کنم و لوح های تقدیر زیادی را نیز کسب کرده ام.

وی بیان کرد: از این دو هکتار و نیم بیش از 100 تن هلو برداشت کردم و به فروش رساندم  البته در این راه تلاش های زیادی کردیم که بتوانیم به همراه خانواده ام این باغ به ثمر بنشیند.

مژدهی فر از همکاری مسئولان جهادکشاورزی استان تشکر کرد و گفت: بررسی های زیادی توسط کارشناسان انجام می شد و اگر مشکلی بود تذکر می دانند و راهنمایی می کردند.

گزارش: زهرا داوودی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی