Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل تبادار، دوشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت سد نرگسی کازرون در بخش جره و بالاده این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث این سد که گنجایش 280 میلیون مترمکعب آب دارد، یکی از طرح های مهم در استان فارس است.
وی افزود: در برخی از سدهای استان فارس به دلیل بحران آب نتوانستیم از ظرفیت های آنها بهره گیری کنیم اما با افتتاح سد نرگسی با توجه به آب موجود در این منطقه، همزمان با آبگیری این سد برای کشاورزی، از آب آن با ایجاد کانال های زیر دست برای بخش های مورد نیاز نیز استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبادار ادامه داد: به سبب اینکه در حال حاضر منابع مالی برای آن مشخص نشده، نمی توانیم زمان بهره برداری از این طرح را اعلام کنیم اما می کوشیم با تخصیص اعتبار لازم، هر چه زودتر این سد افتتاح شود.
نماینده آب منطقه ای فارس در اجرای طرح سد نرگسی کازرون نیز، با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال 89 آغاز شده بیان داشت: این پروژه هم اینک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون 900 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای اتمام آن یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
امین قربانی افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند ساخت این سد در سال 97 پیش بینی شده اما در حال رایزنی برای افزایش این رقم هستیم و در صورتی که اعتبار مورد نیاز تامین شود این سد تا 2 سال آینده آبگیری خواهد شد.
سد نرگسی کازرون از نوع خاکی با هسته رسی است. ارتفاع این سد 78 متر و طول تاج آن 650 متر با حجم مخزن 113 میلیون متر مکعب و همچنین آورد سالانه 355 میلیون متر مکعب آب در شهرستان کازرون است.
فاصله سد نرگسی که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار دارد با این شهر حدود 60 کیلومتر است.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟

زی‌سان: دفتر مدیرکل هوانوردی غیرنظامی در هند در آخرین به‌روزرسانی مقررات داخلی اعلام کرده خدمه کابین، از جمله خلبان‌ها و مهمانداران نباید به خودشان عطر بزنند.

در متن مقررات پیشنهادی آمده است: «هیچ یک از اعضای کادر پرواز نباید دارو یا مواد مصرف کند یا از موادی مانند دهان‌شویه، ژل دندان، عطر یا هر محصولی حاوی الکل استفاده کند چرا که ممکن است منجر به مثبت شدن نتیجه آزمایش الکل از طریق آنالیز تنفسی شود.»

همچنین در این بیانیه آمده است: هر یک از اعضای کادر پرواز که در معرض این نوع مواد قرار گرفت باید قبل از انجام ماموریت پروازی با پزشک شرکت مشورت کند.

با اینکه عطر‌ها می‌توانند حاوی مقادیری الکل باشند، اما مشخص نیست که آیا استفاده از عطر روی بدن می‌تواند منجر به مثبت شدن نتیجه تست تنفسی شود یا خیر.

الزامات رسمی ایمنی هوایی DGCA هند در آگوست ۲۰۱۵ تصویب شد و الحاقیه پیشنهادی تا روز پنجشنبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

tags # هند سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟