Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محققان علوم پزشکي در دانشگاه کاروليناي جنوبي مي گويند سيگاري هايي که تمايل به ترک سيگار دارند، در صورت استفاده از سيگارهاي الکترونيک قادرند کمتر سيگار بکشند و نتايج بهتري در ترک سيگار داشته باشند.
محققان با اين سئوال روبه رو هستند که آيا ئي سيگارت ها e-cigarettes يا سيگارهايي که سيستم تحويل نيکوتين الکترونيکي دارند، قادرند به سيگاري ها براي ترک سيگار کمک کنند؟
دکتر ماتيو کارپنتر و همکارانش در مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه کاروليناي جنوبي مي گويند آناني که مايلند از اين سيگارها استفاده کنند، کمتر سيگار مي کشند و قدرت ترک آنها بالاتر مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي مي گويد سيگارهاي الکترونيکي مي توانند به ميزان قابل ملاحظه اي، مضرات و خطرات ناشي از سيگار همچون سرطان و ديگر بيماري هاي افراد سيگاري را کاهش دهند.
اين محققان با بررسي 68 بيمار سيگار آنها را به دو گروه تقسيم کردند:
گروه اول شامل 46 نفر که از سيگارهاي الکترونيکي استفاده مي کردند
گروه دوم شامل 22 نفر که گروه کنترل محسوب مي شدند.
داوطلبان گروه اول تجهيزاتي دريافت کردند که دوزهاي کم يا زياد نيکوتين را به بدن آنها مي رساند و اين افراد به مدت چهار ماه تحت نظر قرار گرفتند.
نتايج مطالعه نشان داد سيگاري هايي که از سيگارهاي الکترونيک استفاده مي کردند در ترک سيگار موفق تر بودند.
نتايج بررسي اين محققان در شماره اخير نشريه اپيدميولوژي سرطان Cancer Epidemiology منتشر شده است.
سيگاري هاي الکترونيکي E-cigarettes سبب مي شوند بدن، کمتر در معرض عوارض سموم نيکوتيني قرار گيرد.
بيش از يک هزار و 500 نوع از اين سيگارها وجود دارد و در سال هاي اخير نيز اداره دارو و غذاي آمريکا، اف دي اي، بالاخره اين نوع سيگارها را تاييد کرده است.
به گزارش پايگاه خبري يورک الرت در اينترنت، چهار هزار ماده سمي تنها در يک نخ سيگار وجود دارد که علاوه بر بيماري‌هاي جسمي، اعصاب و روان را هدف قرار مي‌دهد.
کارشناسان اعلام کرده اند که بيش از چهار هزار ماده سمي شيميايي در يک نخ سيگار وجود دارد که مي تواند اثر بسيار مضر و مرگ بار بر مغز انسان بگذارد.
از سال‌ها پيش نقش منفي سيگار بر سلامت بدن از جمله بروز مشکلات قلبي عروقي، انواع سرطان ها، پوسيدگي دندان ها، آب مرواريد، ناباروري، سقط جنيني و بسياري ديگر از بيماري ها شناخته شده است اما تحقيقات جديد نشان داده است که سيگار علاوه بر مشکلات جسمي باعث مشکلات اعصاب و روان نيز مي شود.
کارشناسان در تحقيقات خود دريافتند در سيگار مواد سمي مثل دي اکسيد کربن، نيکوتين، آرسنيک، آمونياک و اتانول وجود دارد که هر يک موادي سمي و بسيار خطرناک براي بدن انسان هستند و مي توانند باعث مرگ سلول هاي مغزي و آسيب به بخش هاي يادگيري و حافظه مغز شوند.
سازمان بهداشت جهاني استعمال سيگار را اولين دليل مرگ و مير در جهان حتي در رتبه بالاتر از ابتلا به ايدز نام برده است.
کارشناسان دانشگاه Northumbria با بررسي 2 گروه افراد سيگاري و غير سيگاري دريافتند که گروه اول توانايي اندکي در به خاطر سپردن کلمات و پردازش اطلاعات دارند.
کارشناسان همچنين با تصويربرداري از مغز افراد سيگاري متوجه نازک شدن غير معمول غشاي مغزي شده اند که باعث افت توان ذهني در آنها حتي در سنين جواني مي شود.
پزشکان بر همين اساس به افراد توصيه مي کنند براي حفظ سلامت جسم و روح خود از استعمال سيگار خودداري کنند و حتي افراد غير سيگاري در معرض دود اين ماده دخاني قرار نگيرند.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد

سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس، ضمن انجام اقدامات قانونی اقدام به بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان بهاباد کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی بهاباد خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور