Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@15:29:09 GMT

تردد 2 میلیون دستگاه خودروی دوگانه سوز غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۸۳۷۴۲

رویداد۲۴-حدود پنج میلیون و 300 هزار خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد که 2 میلیون خودرو از میان آنها، تبدیل غیرمجاز بوده و فاقد شناسنامه است.رئیس دبیرخانه دائمی ' سی. ان. جی ' کشور گفت: بیش از یک میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز با مخازن فرسوده ' سی. ان. جی ' در کشور وجود دارد و سال به سال نیز به تعداد آنها افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن مشایخی  روز دوشنبه در مراسم آغاز طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در اصفهان افزود:  یکی از مشکلات موجود در این زمینه این است که زمانیکه خودروهای فرسوده از رده خارج می شوند، تعدادی از مخازن فرسوده آنها مجدد به چرخه حمل و نقل کشور باز می گردد.
مشایخی اضافه کرد: با توجه به گذشت زمان و نبود نظارت دقیق و استاندارد بر خودروهای تبدیلی و خروج مخازن فرسوده باید برای جلوگیری از خطرهای این مخازن و معدوم سازی آنها اقدامی انجام شود.
وی یکی از این اقدام ها را اجرای طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در کشور بیان کرد و گفت: این طرح در مرحله نخست بطور آزمایشی در پنج استان اصفهان، تهران، فارس، خوزستان و قزوین اجرا و سپس در همه استان ها اجرا می شود.
مشایخی با بیان اینکه این طرح شامل خودروهای سواری و سنگین است، گفت: در سال نخست اجرای این طرح حدود 300 هزار خودرو زیر پوشش قرار می گیرد و اگر بانک های دیگر وارد این طرح شوند می توان تا سقف 600 هزار خودرو در سال را پوشش داد.
وی با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی این طرح از 2 سال گذشته آغاز شد، افزود: یکی از اهداف این طرح این است که مخازن بدون شناسنامه و فاقد اعتبار که بیشتر آنها خارجی است و کسی مسئولیت آنها را بر عهده نمی گیرد و همچنین مخازن فرسوده خطرآفرین، تعویض و به جای آنها از مخازن تولید داخلی با گارانتی و دارای شناسنامه استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: سامانه ای برای این طرح به نشانی اینترنتی www.tavizmakhzan.ir راه اندازی شده و مالکان خودروهای دوگانه سوز می توانند با مراجعه به آن از تسهیلات بانکی استفاده کرده و مخازن جدید دریافت کنند.
مدیر اجرایی طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای دوگانه سوز نیز به ایرنا گفت: برای اجرای این طرح یک اتحادیه کشوری انتخاب شد تا این طرح ملی را بصورت منسجم و مناسب در همه استان ها اجرا کند.
علی عسگر با تاکید بر اینکه باید مخازن فرسوده از رده خارج شود، افزود: لازم است مخازن سوخت خودروهای دوگانه سوز شناسنامه دار باشند.
وی بر ترویج استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها تاکید و اظهار کرد: با توجه به چالش های زیست محیطی که امروز شهرهای بزرگ کشورمان با آن مواجه هستند لازم است برنامه های حمایتی بیشتری برای ترغیب استفاده از خودروهای دو گانه سوز اجرا شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند

تین نیوز

 رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فراجا درباره شماره گذاری خودروهای لوکس گفت: برای خودروهای لوکس تعریف مشخصی تبیین شده است که شامل شماره گذاری به خصوص پلاک ملی نخواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ به گفته سرهنگ محمدی البته برخی از خودروهای لوکس در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی قابل تردد با پلاک منطقه هستند اما هیچگاه پلاک ملی نخواهند شد.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.

سرهنگ محمدی حتی تمدید چندبار در سال پلاک گذرموقت را نیز شایعه عنوان کرد و افزود: مدت تردد این خودروها با پلاک گذر موقت محدود بوده و باید به مناطق آزاد تجاری بازگردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!