Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی دولت‌یار کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بحران میان کره شمالی و آمریکا اظهار کرد: بحران میان این دو کشور مسئله جدیدی نیست، اما اکنون با توجه به تهدیدات مکرر ایالات متحده علیه کره شمالی، پای منافع برخی کشور‌ها از جمله روسیه و چین نیز در میان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: روسیه و چین اخیرا راهکار توقف دو جانبه مبنی بر دعوت آمریکا و کره شمالی به آرامش را مطرح کردند کما اینکه پیش از این، چین نسبت به تهدیدات ترامپ واکنش نشان داده بود.

دولت‌یار با بیان اینکه روسیه و چین به دنبال راهکار‌هایی برای جلوگیری از تضاد منافع بین خود در بحران کره شمالی و آمریکا هستند، افزود: چین سعی دارد با حمایت از کره شمالی، چالش‌هایی که ممکن است در آینده به صورت مستقیم با آمریکا داشته باشد را از میان ببرد و از طرف دیگر با ارسال نفت، حامل‌های انرژی و برخی اقلام از فشار تحریم‌های ایالات متحده علیه پیونگ یانگ جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: مشکلات آمریکا و کره شمالی باید از طریق مذاکره انجام شود پیش از اینکه دامنه این بحران‌ها کشور‌های دیگری را هم در بر گیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ با تشدید بحران‌ها علیه این کشور قصد دارد تا تسلیحات نظامی خود را به فروش برساند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که جنگ جهانی دیگری در حال وقوع است به همین منظور تاکنون کشور‌های اروپایی زیادی را به منظور افزایش توان دفاعی، مجهز به تسلیحات نظامی خود کرده است.

دولت‌یار در پایان بیان کرد: در واقع ترامپ برای افزایش ظرفیت بازار جهانی برای خرید تسلیحات نظامی آمریکا تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است.

کد خبر 847485 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن راهپیمایی ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • آمریکای شعله‌ور!
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است