Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی است که ویدئویی با عنوان اثبات معجزه شق القمر پیامبر اکرم (ص) به دست دانشمندان ناسا توسط کاربران در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. ویدئویی که طی آن با استناد به تصاویر دریافتی از مرکز ناسا در خصوص کمربندی که دور تادور ماه را فرا گرفته تلاش شده تا دلیلی علمی برای این معجزه منتسب به پیامبر آورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی با مشاهده این ویدئو ایمانشان به آیات الهی هرچه بیشتر شد و برخی نیز آشکارا و پنهان به انکار آن پرداخته و این موضوع را مورد نقد قرار دادند. روایت معجزه پیامبر (ص) از این قرار است که کفار مکه شبی با هجوم به خانه پیامبر و تهدید ایشان، خواستار معجزه‌ای شدند که صدق دعوی او را اثبات کند. آنها پیامبر اکرم (ص) را تهدید کردند در صورتیکه خواسته‌شان اجابت نشود و معجزه‌ای از جانب پیامبر اکرم اتقاق نیفتد، ایشان را به قتل می‌رسانند.

به همراه کفار ساحرانی بودند که با اشراف به علم سحر و جادو، به دلیل آگاهی از این عقیده که سحر و جادو در آسمان تاثیری ندارد، از رسول خدا خواستند تا معجزه‌ای در آسمان نشانشان دهد. کفار عربستان نیز به تبعیت ازاین ادعای ساحران اصرار کردند تا پیامبر (ص) ماه را به دونیم کند. آنها با تصور اینکه این کار ممکن نیست قول دادند در صورت مشاهده این معجزه ایمان خواهند آورد.پ

به اذن خداوند این خواسته کفار به دعای پیامبر اسلام (ص) محقق  و در آن لحظه ماه به دونیم شد طوریکه نیمی از آن در جای خود ثابت مانده و نیم دیگر فاصله گرفته و به سمتی دیگر رفت. فاصله بین دو نیمه به اندازه‌ای بود که کوه نور در میان آنها قرار گرفت ؛ و اما کفار با مشاهده این صحنه نه تنها ایمان نیاوردند که حتی با انکار این واقعه بار دیگر آن را به سحر و جادو نسبت دادند و با خطاب کردن پیامبر اکرم به عنوان ساحر، مدعی شدند که رسول خدا آنها را مسحور کرده است.

بنا شد تا مردم دیگری جز آن چند نفر نیز مشاهده این معجزه را تایید کنند تا صدق آن ثابت شود. در نتیجه منتظر عبور مسافران و رهگذرانی شدند که از آن نزدیکی گذر می‌کردند. همه آنها هم این اتفاق را تایید کرده و گفتند که شاهد شق‌القمر بوده‌اند.

این روایت در سوره قمر در قرآن کریم مستقیما ذکر شده است؛ اقـتـربـت الـسـاعـه و انـشـق الـقـمـر
آن ساعت نزدیک آمد و ماه آسمان شکافته شد.

برخی این لحظه شکافته شدن ماه را به روز قیامت ارجاع داده‌اند و گفته‌اند منظور قرآن از این آیه اتفاقاتی است که در قیامت رخ خواهد داد که دونیم شدن ماه یکی از آنهاست. اما با توجه به زمان ماضی افعال در این آیه، رویدادی که دلالت بر آینده داشته باشد، برداشت نمی‌شود، بلکه معنای آیه حاکی از حادثه‌ای است که رخ داده است.

دلیل دیگری که منکران معجزه شق القمر پیامبر (ص) ذکر کرده‌اند آیاتی از قرآن کریم است که در آنها خداوند پیامبر اکرم (ص) را انسانی عادی و معمولی همچون سایرین معرفی کرده است، شخصی که سواد خواندن و نوشتن هم ندارد. بله این آیات صحت دارد اما دلیل واقعی آن چیست و چرا خداوند پیامبر (ص) را چنین فردی معرفی کرده است.

از آنجا که کفار عربستان به هیچ چیز ایمان نداشتند و تمام معجزات را سحر و جادو می‌پنداشتند، اگر پیامبر از سواد کافی برخوردار بود معجزه نزول قرآن را هم چون باقی اتفاقات سحر و جادو قلمداد می‌کردند و آیات آن را شعرهایی می پنداشتند که پیامبر از خود سروده است، لذا حتما می‌باید این آیات از جانب شخصی ذکر می‌شد که هیچ سوادی ندارد تا دلیل محکمتری برای منکرانش باشد. و اینکه مردم با کسی که هم جنس خودشان است ارتباط بهتری برقرار کرده و هدایت می‌شوند. برخی از محتوای این آیه به نفع خود سود برده و مدعی شده‌اند به دلیل آنکه پیامبر از جنس مردم بوده و یک انسان عادی و معمولی است، پس قادر به انجام چنین معجزاتی نخواهد بود.

شاید در نگاه اول این استدلال منطقی به نظر بیاید اما نکته اینجاست که هیچ کجا گفته نشده است که این کار به دست پیامبر انجام شده بلکه به دعای پیامبر و از جانب خداوند متعال چنین واقعه عظیمی رخ داده است. یعنی اراده پیامبر در طول اراده خداوندی و به اذن اوست. اما از آنجا که این اتفاق به خواست رسول الله از خداوند و در پی تهدید کفار عربستان رخ داده است، به پیامبر انتساب داده شده و از معجزات ایشان محسوب می‌شود. در راستای اراده خداوند هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد.

و اما درباره کلیپ منتشر شده هم باید گفت دقیقا همان توجیهی که درباره نقض آیه قرآن آورده شده در مورد ناسا هم ذکر شده است. در پی برنامه‌ای تلویزیونی در آمریکا با محوریت فقر اجتماعی ، سه تن  از فضانوردان ناسا به عنوان مهمان برنامه، مورد هجمه سوالی مجری قرار گرفتند.

این فرد با اشاره به آمار فقر در جامعه از فضانوردان پرسید با وجود این حجم از فقر حاکم بر فضای جامعه، آیا شما با صرف هزینه‌های میلیاردی به فضا سفر کردید که تنها پرچم کشور را بر سطح ماه برافرازید و بازگردید؟؟!! این فضانوردان در پاسخ به این سوال گفتند آنها برای انجام یک سری تحقیقات و آزمایش‌ها بر روی عمق ماه به فضا رفته‌اند که حین مطالعه و تحقیق متوجه شیار و شکاف عجیبی بر سطح ماه شدند که دور تا دور آن را همچون کمربندی فرا گرفته بود، گویی این کره قبلا یکبار از هم جدا شده و مجددا به هم متصل شده باشد. درک این واقعه برای مسلمانانی که با مطالعه قرآن به خداوند ایمان آورده‌اند، کار سختی نیست، چه بسا ادعای ناسا را هم معجزه دیگری از جانب خداوند برای منکران نبوت عصر حاضر می‌دانند.

همانطور که گفته شد برخورد منکران با ادعای ناسا نیز دقیقا مشابه همان رفتاری است که در مقابل آثار قرآن بوده است. افراد با ادعای اینکه ناسا هیچ کجا سخنی از ارتباط میان این شکاف با معجزه پیامبر نیاورده، این سند را هم رد کردند. بله باز هم ظاهر امر همین را نشان می‌دهد اما پاسخ این ادعا هم همانی است که قبل تر گفته شد، ناسا از معجزه پیامبر (ص) چیزی نگفته اما از اعجاب این پدیده و عدم تطابق آن با یافته‌های علمی بسیار گفته است.

سه فضانوردی که به ماه سفر کرده بودند این واقعه را پدیده‌ای عجیب و خارق‌العاده عنوان  و اعتراف کردند تاکنون چیزی مشابه آن را ندیده بودند.

معجزات قرآن پیش از این نیز توسط دانشمندان در زمینه‌های مختلف اثبات شده است و شاید به جرأت می‌توان گفت دانشمندان بیش از سایر افراد به عظمت و قدرت خداوندی ایمان دارند چرا که با تحقیق و دلیل به درستی آنها پی برده‌اند.

انکار حقایق در مورد بعضی اشخاص دقیقا مصداق این ضرب‌المثل است: " کسی را که خواب است می‌توان بیدار کرد، اما آنکه خود را به خواب زده نه.."

همانطور که در زمان پیامبر اکرم (ص) کفار حتی با وجود چنین معجزه‌ای باز هم ایمان نیاوردند و به کفر و عناد علیه پیامبر (ص) و دین اسلام ادامه دادند، در عصر حاضر هم عده‌ای هستند که شق‌القمر که هیچ، حتی اگر تمام قرآن هم آیه به آیه برایشان ثابت شود، باز هم تغییر مسیر نداده و به  بیراهه خود ادامه می‌دهند.  

ویدئوی زیر همان کلیپی است که در این باره در فضای مجازی منتشر شده است. حال شما با مشاهده آن قضاوت کنید که ایا ادعای ناسا صحت دارد یا خیر...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش از مهدیا جوهرپور

انتهای پیام/  اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اکرم (ص) به دست دانشمندان ناسا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌آرایی نوروزی حرم رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل انجام شد

حمیدرضا سلیمی مسئول گل آرایی حرم مطهر رضوی گفت: بزرگترین و زیباترین اِلمان گل حرم مطهر، فرش گل صحن پیامبر اعظم (ص) با وسعت ۴۰۰ متر مربع به شکل چهاروجهی است که در بخش بالای آن «رحل» قرآن جانمایی شده است.

او افزود: فرش گل صحن پیامبر اعظم در ۲۹ اسفندماه و در آستانه سال جدید رونمایی می‌شود.

مسئول گل آرایی حرم مطهر رضوی ادامه داد: فرش گل‌های کوچکتری نیز در ورودی‌های «طبرسی، طوسی، باب الهادی و باب الکاظم» گسترده شده است.

سلیمی بیان کرد: گل‌های اهدایی نوروز امسال از نذرکنندگان گل به حرم رضوی از شهر‌های مشهد، اصفهان، تهران و محلات است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وجود پیامبر و رهبر، نقش بسزایی در جلب امدادهای غیبی خداوند دارد
  • یک بازی برای اثبات برتری: من قوی‌ترم!
  • توهین نژادپرستانه فرانچسکو آچربی؛ مدافع اینتر 10 جلسه محروم می شود؟
  • گل‌آرایی نوروزی حرم رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل انجام شد
  • عامل سعادت انسان تفکر در زندگی معنوی است
  • ضرورت بازخوانی کتاب «طرحی کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری از نگاه حجت الاسلام قنبریان + صوت سخنرانی
  • اسدی: پرسپولیس باید لیاقتش را به اثبات برساند
  • این ادویه در بدن شما معجزه می‌کند
  • رمضان بزرگ‌ترین ماه خداست / امت اسلام به این ماه عظیم تمسک جویند
  • پیش بینی هفت فعال اقتصادی؛ سال‌ سختی پیش‌رو است که محتاج معجزه است