Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اقلیم کردستان عراق با شروط بغداد برای آغاز مذاکره موافقت کرد. تحویل‌ گذرگاه‌های مرزی مشترک با ایران و ترکیه به دولت فدرال از جمله این شروط است.

ایران آنلاین / احسان الشمری، مشاور حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در فیس‌بوک خود نوشت، آخرین تحولات با اقلیم بدین شرح است که بر اساس اینکه اقلیم قانون اساسی را به عنوان حاکم قبول داشته و تمایل به پایان دادن به بحران دارد و با توجه به بحران داخلی که در نتیجه پرداخت نشدن حقوق کارمندان اقلیم است چندین پیام درباره این تحولات به دست ما رسید که باعث شد این تصمیمات را بگیریم که از جمله آن این موارد است:

۱- تحویل گذرگاه‌های بین‌المللی با ترکیه و ایران به دولت فدرال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢-تشکیل کمیته عالی برای برنامه‌ریزی فعالیت (گذرگاه‌های زمینی ، گمرک‌ها و فرودگاه‌هاست)

٣- کمیته دستورالعملی را طبق قانون اساسی عراق و اختیارات دولت تدوین کند که در این باره باید منتظر هیئت فنی دولتی اقلیم بود.

٤-تشکیل کمیته دومی برای دقت نظر در اسامی بخش‌های آموزشی و بهداشتی در دولت اقلیم.

٥- تقسیم مقرری ماهانه حاصل از منابع آبی.

٦_ دعوت از منتسبان دولت فدرال در اقلیم برای حضور در بغداد و نشست با آنها براساس وزارتخانه هر یک.

٧_ نهایتا اینکه همه‌پرسی لغو شود.

در این راستا سرلشگر معن السعدی، فرمانده عملیات ویژه دوم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مقامات دولت فدرال باید بر تمام مناطق عراق از زاخو تا فاو مسلط باشند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان