Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@11:57:35 GMT

سمیعی نسب: تولید ملی همان درون زایی است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۸۷۵۶۶

سمیعی نسب: تولید ملی همان درون زایی است

مصطفی سمیعی نسب استاد دانشگاه و مدیر گروه مطالعات اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ضمن اشاره به مسئله تعامل با اقتصاد جهانی گفت: مسئله تعامل با اقتصاد جهانی و این که ما در تقسیم کار آن ورود پیدا کنیم یعنی نقشی را باید بپذیریم که طراحی آن توسط اقتصاد جهانی است که در واقع نقش آفرینی برای ما ترسیم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به تولید داخلی که تولید داخلی را ستون فقرات اقتصاد کشور می دانند اظهار داشت: تولید ملی همان درون زایی است اگر این مبحث حل شود بسیاری از چالش هایی که با ان روبرو هستیم حل خواهد شد.

مدیرگروه مطالعات اقتصادی دانشگاه امام صادق در ادامه با در نظر داشتن این نکته که مهم ترین چالش امروز بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها است ابراز کرد: 32 یا 33 درصد از آن ها در حال حاضر بی کار هستند.

سمیعی نسب با اشاره به این که نرخ بیکاری 32 تا 33 درصدی بین دانش آموختگان دانشگاه ها گفت: حل این مشکل تنها از طریق تولید ملی و درون زایی است.

303

بیکاری دانش آموختگان دولت تولید داخلی درون زایی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد