Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان محلات گفت: ارتقای امور فرهنگی نیاز به وحدت رویه و هم افزایی و بین همه نهادها و دستگاه های فرهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهرستان محلات امروز(12دی) در دیداربا شریفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی گفت: باید فضای لازم برای انجام کارهای فرهنگی در شهرستان ها مهیا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام ربانی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر به دلیل آشنایی با همه موضوعات و پردازشگری قوی می توانند در شکل دهی و بالندگی فرهنگ عمومی نقش ارزنده ای داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: برخی مسئولان نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بی اعتنا هستند اگر کتابخانه های ما از منابع غنی برخودار باشند مشکل مدرک گرایی در جامعه حل می شود.

 

امام جمعه شهرستان محلات ادامه داد: همه بخش‌های تصميم ساز و خصوصا رسانه‌ها باید برای فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه كمك كنند و منجر به احیاء مطالعه در سبد خانواده ها شوند.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی محلات جهت تکمیل ساخت و ساز،  نیاز به بودجه دارد و توقع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان هم راه اندازی هر چه سریعتر این مجتمع است.

 

وی با بیان اینکه امکانات اداری دلیجان و محلات ضعیف و ناکامل است، افزود: راه اندازی سینما دیجیتال، ایجاد فضایی برای تمرین کارهای هنری، تهیه فیلم نامه مفاخر محلاتی، معرفی مفاخر و مشاهیر محلات، تاسیس مدرسه هنر، رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان فرهنگ و هنر از دیگر مواردی است که در حوزه فرهنگی نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان فرهنگی دارد.

 

در این دیدار محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تکریم پیشکسوتان و بزرگان شهرستان محلات در دستور کار قرار دارد و برای سایر فعالیت های فرهنگی در صورت برنامه ریزی مسئولان شهرستانی، این اداره کل در خصوص برگزاری هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 

وی از برگزاری دوسالانه سمپوزیوم در محلات خبر داد و افزود: جشنواره تئاتر فجر برای اولین بار به میزبانی استان مرکزی و در چند شهرستان برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: بنای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصدی گری نیست بلکه سیاستگذاری و سپردن فعالیت ها به بخش های بیرونی است.

 

لازم به ذکر است، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی طی بازدیدهای منطقه ای از ادارات با مسئولان شهرستان ها، ائمه جماعت، نمایندگان مجلس و اصحاب فرهنگ و هنر دیدار می کند.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می‌دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه‌های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، افزود: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت، اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه‌های عملی و موکد به مسئولان را یادآور شدند، گفت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشور‌های دیگر وسیله‌ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان