Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- معاون هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی از احداث سالن تخصصی برای ورزش بانوان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان علی عالی شامگاه دوشنبه در نشست با روسا و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی خراسان شمالی اظهار کرد: نبود فضای مناسب برای فعالیت‌های ورزشی بانوان ازجمله دغدغه‌های اصلی هیئت‌های ورزشی است و در سال ۹۷ یک سالن تخصصی برای فعالیت‌های ورزش آنان در مرکز استان احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی با اشاره به ساخت سومین گود باستانی در بجنورد، بیان کرد: رایزنی لازم برای در اختیار گرفتن ۶ هزار متر زمین مناسب برای ساخت سومین گود باستانی از سوی شهرداری بجنورد انجام‌شده و توانایی ساخت این مجموعه در صورت حمایت فدراسیون مربوطه وجود دارد.

وی در پاسخ به پیگیری‌های لازم جهت ساخت پایگاه قهرمانی در بجنورد، عنوان کرد: تعهد سازمان برای ساخت پایگاه قهرمانی در مرکز استان همچنان به قوت خود باقی و حمایت‌های مالی برای ساخت این مکان در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه استان با تأکید بر اهمیت ویژه به ورزش بانوان و امور جوانان در سال ۹۷ گفت: طی سال آینده برنامه‌های خاصی برای پیشرفت ورزش استان در دستور کار است و اعتبارات مناسبی در ورزش قهرمانی و همگانی در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره حل مشکلات ورزش بیماران خاص، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست تخصصی با دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ورزش و جوانان برای بررسی مشکلات ورزش جانبازان و معلولین، بیماران خاص و ناشنوایان انجام‌شده و به‌زودی این نشست برگزار خواهد شد.

عالی با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب در خراسان شمالی برای پیشرفت ورزش استان گفت: خراسان شمالی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ورزشی با مشکلات فراوان مواجه است و متأسفانه روند برنامه‌ریزی در این استان به شکل مناسبی اجرانشده است.

وی حل مشکلات ورزش استان را نیازمند یک برنامه مدون ۵ ساله دانست و افزود: در صورت اجرای صحیح قانون از سوی دستگاه‌های اجرایی و اختصاص یک درصد از محل درآمدهای دستگاه‌ها به ورزش همگانی، بسیاری از مشکلات و موانع ورزش استان تسهیل خواهد شد.

عالی نبود تجهیزات ورزشی در باشگاه‌های استان را از دیگر دغدغه‌های هیئت‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: در صورت ارائه تعهد فدراسیون جهت تجهیز هر هیئت، سازمان برنامه‌وبودجه استان نیز به همان مقدار اعتبار در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار خواهد داد.

نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این نشست ورزش را مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: مشکلات فراوانی به‌ویژه در زیرساخت‌های ورزش استان وجود دارد که مانع شکوفایی پتانسیل‌های این استان شده است.

کوروش بهادری نبود پایگاه قهرمانی و خوابگاه ورزشی مناسب را ازجمله مشکلات اصلی در میزبانی مسابقات کشوری عنوان کرد.

بهادری جمع اعتبارات موردنیاز ورزش استان در طول یک سال را سه میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و خواستار توجه ویژه سازمان برنامه‌وبودجه در سال ۹۷ به ورزش استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، توجه بیشتر به ورزش بانوان، حمایت بیشتر از ورزش بیماران خاص، تجهیز سالن‌های ورزشی، تأمین مکان مناسب برای تمرین بانوان، پیگیری ایجاد دهکده کوراش به مرکزیت بجنورد، تأسیس مرکز ملی قهرمان‌پروری در استان، حمایت بیشتر بخش خصوصی از ورزش، ساخت گود باستانی، تأکید بر رونق ورزش جانبازان و معلولین و بازی‌های بومی و محلی ازجمله مواردی بود که در این نشست توسط روسای ورزشی استان ارائه شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی