Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – یک رسانه دولتی مالزی به نقل از منابع امنیتی این کشور در مورد ساخت احتمالی بمب های آلوده به مواد رادیو اکتیو توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «نیو استریت تایمز»، نگرانی‌ها از آن‌جا شکل گرفته است که پلیس مالزی بیش از 20 مورد گم شدن مواد رادیواکتیو را در سال‌های اخیر ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه از کنار هم قرار گرفتن عبارت «داعش و مواد رادیواکتیو گم شده» ابراز نگرانی کرده و از قول منابع آگاه امنیتی مالزی نوشت: بخش پلیس ضد تروریسم ، مأموریت سختی برای یافتن مسیر مواد رادیواکتیوی گم شده دارد.معمولا دزدی‌ها توسط بخش «بررسی جرائم» پلیس پیگیری می‌شود اما گم شدن این مواد خطرناک مورد متفاوتی است.
نیو استریت تایمز از این منابع نقل کرد: «نیاز اساسی‌ وجود دارد تا مشخص شود چه کسانی این مواد را سرقت کردند، پیشینه‌ آن‌ها چیست و چه هدفی را از این کار دنبال می‌کردند.»
به گفته آن‌ها پلیس باید هشیارانه همه اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد تا این مواد خطرناک به دست تروریست‌ها، ‌نیافتد.
این منابع امنیتی همچنین هشدار دادند : تروریست‌ها برای فعالیت‌های خود ممکن است از محصولات رادیواکتیو و هسته‌ای استفاده کنند که لزوما در فهرست«وسایل تحت کنترل» نیستند.
منابع آگاهی که نامشان در این گزارش ذکر نشده اظهار داشتند: «دو گروه مواد هسته‌ای و رادیواکتیوی در کشور وجود دارد که گروه اول تحت کنترل مقامات است و آن‌ها از این که چه کسی از آن مواد برای چه منظوری استفاده می‌کند خبر دارند و گروه دوم، موادی است که دزدیده و یا به شکل نادرستی دور ریخته شدند.»
نگرانی‌های امنیتی در این زمینه در کشورهای جنوب شرق آسیا از سال 2016 و زمانی شدت گرفت که مقامات امنیتی اندونزی اعلام کردند که از اقدام شبه نظامی‌های تروریست برای استفاده از بمب آغشته به مواد رادیواکتیو جلوگیری کردند.
طبق این گزارش تروریست ها قصد غنی کردن مواد رادیواکتیو را داشتند تا با استفاده از آن بمب دست‌ساز هسته‌ای درست کنند.
روزنامه دولتی مالزی در این گزارش اختصاصی نوشت: «همراه محمد علی»‌ رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور به مقامات اخطار داده است که دانش تروریست‌ها برای استفاده از محصولات هسته‌ای را دست کم نگیرند.
وی همچنین اظهار داشت: سازمان تحت مدیریتش، توسط پلیس از دفن مواد رادیواکتیو در پارکینگ هتلی در کوالالامپور مطلع شده بود که پس از بررسی این سازمان تأیید کرد که آنها مواد رادیواکتیو بودند اما هنوز مشخص نیست ازکجا آمده و با چه اهدافی آن‌جا دفن شدند.
برخی از کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی اعلام کردند که صدها نفر از شهروندان این دو کشور در جذب گروه تروریستی داعش هستند و صدها نفر از این افراد نیز در عراق و سوریه اقدامات تروریستی داشته اند.
علاوه بر این دو کشور، سنگاپور، فیلیپین و میانمار نیز از دیگر کشورهای منطقه هستند که تحت تاثیر پیامدهای تروریسم قرار گرفته و مسئولان آنها در تلاش هستند تا با تهدیدات تروریستی که به طور جدی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند، مقابله کنند.
آساق****241** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید

تین نیوز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی، از هم میهنان خواست از سفرهای غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد شیرانی افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روزهای آتی شاهد بارش های قابل توجهی در استان های جنوب شرق کشور (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر) خواهیم بود.

شیرانی گفت: توصیه ما این است که هموطنان عزیز تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کرده و در صورت ضرورت، حتماً با کسب اطلاع از وضعیت راه ها اقدام به سفر کنند.

بنا به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش های سنگینی خواهند داشت و برای روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه این بارش ها برای استان های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه ها و احتمال تخریب پل ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید