Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، احمد مسجد جامعی در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، تذکر داد: «این روزها و باتوجه به اتفاقاتی که رخ داده، صحبت هایی در خصوص به رسمیت شناختن اعتراضات مطرح می‌شود و این مسئله که افراد باید اعتراض کنند و اعترضاتشان به چه روشی باشد، مطرح است.  با توجه به حق به رسمیت شناختن اعتراضات باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که این حق در جای خود به درستی دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این عضو شورای شهر ادامه داد: «مجوز دادن برای اعتراض، ساز و کاری دارد که مربوط به وزارت کشور است. شهرداری تهران می ‌تواند در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی جایی برای گفت و شنود فراهم کند.»

مسجدجامعی پیشنهاد کرد: «پارک گفتگو یا خیابان مردم برای ایجاد این فضا فراهم شود و شهرداری در این زمینه پیش قدم باشد تا بتوانیم به مصوبه حقوق شهروندی نزدیک‌تر شویم.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟

عضو هیئت امنای مسجد لولاگر تهران، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های هیئت امنای مساجد را توجه به شکل گیری زمینه‌های رشد معنوی نمازگزاران عنوان کرد.

میلاد صادقی، عضو هیئت امنای مسجد لولاگر درمورد نقش و جایگاه هیئت امنای مسجد در تحقق اهداف کلان مسجد اظهار کرد: به نظر بنده، همان‌طور که تمام ارکان مسجد باید به این هدف توجه کنند مهم‌ترین رسالت هیئت امنا این است که محفل و امکاناتی را آماده کنند برای این که زمینه‌های رشد معنوی افراد و نمازگزاران محلی و کسبه مکانی که مسجد در آن قرار دارد فراهم شود و هیئت امنا باید زمینه‌های بروز این رشد معنوی را فراهم کنند و برای این منظور ابزار‌های مختلفی وجود دارد؛ از فراهم کردن امکانات لازم گرفته تا برگزار کردن مراسم‌های فرهنگی.

او گفت: هیئت امنا باید یک مکان بدون دغدغه و توأم با آرامشی را برای نمازگزاران فراهم کنند. اما متأسفانه، برخلاف این که انقلاب ما از مساجد رشد کرده و در حقیقت، از طریق مساجد رشد و نمو پیدا کرده است. اما به نظر بنده، هنوز سیاست‌های کلان کشور درمورد حمایت‌های مالی و همچنین، سخت افزاری از مساجد به درستی اتفاق نیفتاده است و اگرچه مساجد باید مردمی و با محوریت مردم اداره شوند، ولی بالاخره باید دولت و نظام اسلامی هم، زمینه‌های بعضی از کار‌ها را فراهم کند.

صادقی مطرح کرد: در شهر تهران و خیلی از شهر‌های دیگر، موضوع ساختمانی مساجد ما اصلاً در تراز یک نظام اسلامی نیست و مساجد، مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دارند. در نتیجه، می‌توان با یک طرح‌ها و ایده‌های نو از زمین‌های مساجد در جهت تجاری‌سازی استفاده کرد. البته به شرطی که به هویت مساجد ضربه وارد نشود. چون متأسفانه، خیلی وقت‌ها این تجاری سازی هویت مسجد را زیر سوال برده است یا این که در بهترین حالت، استفاده از زمین‌های مساجد است به شرط این که موازین شرعی و هویت مسجد رعایت شود. از اینرو، مثلاً کاری که شهرداری درمورد توسعه‌های فرهنگی می‌تواند انجام دهد این است که هزینه‌های فضای فرهنگی را برای همین مکان مقدس صرف کند تا بتوانیم یک سری امکانات لازم برای مسجد را فراهم کنیم.

او افزود: متأسفانه، حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز در سیستم‌های ساخت و ساز مساجد و بازسازی و تخریب و نوسازی مساجد در دفتر‌های الکترونیکی شهرداری هیچ پنجره‌ای دیده نشده است. مثلاً مسجد جامع لولاگر که طرح تخریب و نوسازی آن در حال پیگیری است با موضوع این‌چنینی روبروست و برای بعضی از مساجد که اوقافی هستند بحث تولیت مسجد باید اتفاق بیفتد. چون اغلب این مساجد دچار مشکلات حقوقی هستند و متأسفانه، به دلیل حجم بالای کار‌های حقوقی ادارات دولتی، این مساجد تحت الشعاع قرار می‌گیرند و کار آن‌ها انجام نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم