Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خبر منتشر شده توسط رسانه های معاند مبنی بر عملیات آزاد سازی گروگان توسط نیروهای امنیتی استان سیستان و بلوچستان در ولایت نیمروز افغانستان به هیچ عنوان صحت ندارد و جعلی است.

علی اصغر میرشکاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز گذشته عملیات آزاد سازی یک گروگان در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان انجام شد که رسانه های معاند، خود فروخته و بحران ساز با جعل خبری این اقدام را به ولایت نیمروز افغانستان نسبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان دارای پنج فرمانداری شامل هامون، هیرمند، نیمروز، زهک و زابل است که این عملیات در شهرستان نیمروز استان انجام شده است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: رسانه های فرصت طلب و معاند با هدف بحران سازی، ایجاد اختلاف و تحریک کشورهای همسایه علیه یکدیگر اقدام به پخش خبری مبنی بر انجام این عملیات در نیمروز افغانستان کردند که کاملا نادرست است و صحت ندارد.
میرشکاری با اشاره به روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و همسایه افغانستان گفت: ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه، مرزهای صلح و دوستی و قرارداد های تجاری، بازرگانی و امنیتی داریم.
وی افزود: حسن ارتباط ما با کشور دوست و برادر افغانستان تا آنجاست که محور ترانزیت چابهار- آسیای میانه با همکاری این کشور انجام می شود.
وی تاکید کرد: اگر ما موضوع امنیتی، سیاسی و اجتماعی با کشورهای همسایه داشته باشیم آن را از طریق مجاری دیپلماتی، ارتباط با مسئولان افغانستان و مذاکرات مستقیم توسط مرزداران جمهوری اسلامی حل و فصل می کنیم.
وی افزود: به طور مثال در گذشته مشکلات شهرستان های مرزی سیستان و بلوچستان با استان همجوارمان در افغانستان از طریق معاهده امنیتی، روابط محلی، وزارت امور خارجه و مجاری قانونی حل و فصل شده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که این خبر که احتمالا توسط رسانه های بیگانه به اشتباه شهرستان نیمروز ایران را ولایت نیمروز افغانستان تعریف کردند موجب شده تا با این سناریو سازی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر افغانستان نگرانی ایجاد کنند، کاملا تکذیب می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین استان کشور از شمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب به دریای عمان با بیش از 310 کیلومتر مرز آبی، از شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان با 1100 کیلومتر مرز خشکی و از سمت غرب با استان های کرمان و هرمزگان همجوار است.
جمهوری اسلامی ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر با کشور افغانستان (ولایات نیمروز و فراه) هم مرز است.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

 اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم