Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@17:11:55 GMT

جدیدترین پیشروی سوریه درحماه و ادلب

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۸۸۶۱۸

فعالان سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب و تشدید درگیری‌ها در جبهه حرستا خبر دادند. ناطقان: به نقل از شبکه آمریکایی الحرة، فعالان سوری اعلام کردند که ارتش سوریه کنترل روستاهای استراتژیک را در حومه شرقی حماه در دست گرفته و خط دفاعی شورشیان در جنوب ادلب را درهم شکست.
به گفته منابع، این درگیری‌ها در راستای طرح نیروهای دولتی سوریه برای رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه شرقی ادلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رسانه‌ها، ارتش سوریه حمله جبهه النصره در مسیر سلمیه حمص به حومه حماه را ناکام گذاشت.
جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن روز دوشنبه با خمپاره و راکت نیروگاه تولید برق محرده و روستای قبه الکردی در حومه حماه را مورد حمله قرار دادند.
به گفته منابع سوری، تروریست‌ها در شهرک اللطامنه ۱۴ راکت را به محله‌های مسکونی در شهر محرده و نیروگاه برق شمال حماه شلیک کردند که موجب آسیب رسیدن به بخشی از نیروگاه و منازل شهروندان شد.
ارتش سوریه حملات دقیقی را در واکنش به حملات جبهه النصره انجام داد.
در همین راستا، منابع مخالف سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی تجهیزات نظامی جدیدی را از استان حماه در مرکز سوریه به جبهه‌های حومه دمشق منتقل کردند.
به گفته منابع سوری، بیش از ۳۵ خودرو همراه با نیرو و تجهیزات از جبهه حومه شرقی حماه به جبهه حرستا در شمال شرق دمشق منتقل شدند.
در جبهه حرستا، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی حملات توپخانه‌ای و موشکی به شهر حرستا و برخی شهرک‌های غوطه شرقی را شدت بخشیدند.
به گفته منابع نیروهای دولتی سوریه وارد درگیری‌های شدیدی با افراد مسلح در شهر حرستا شده‌اند.
جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین تحرکات افراد مسلح در شهرک‌های عین ترما و عربین در غوطه شرقی دمشق را هدف قرار دادند.
افراد مسلح با خمپاره به ضاحیه حرستا حمله کردند که به کشته و زخمی شدن چند غیرنظامی منجر شد. گروه‌های مسلح ۱۵ خمپاره را به مناطق مسکونی حرستا شلیک کردند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ارتش سوریه ، حماه ، ادلب

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود