Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محسن بهشتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قطار پرسرعت تهران قم اصفهان یکی از پروژه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: این پروژه با ۵.۲ میلیارد یورو قرارداد بسته شده که قرار است با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسیر قم تهران اصفهان را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نحوه عبور این قطار از قم یکی از چالش‌های این پروژه است، افزود: اهمیت نحوه عبور از قم به این خاطر است که ما در میانه مسیر قرار داریم و هر مسیر در شهر قم برای این قطار در نظر گرفته شود، قابل تغییر نیست اما در اصفهان و تهران می‌توان بعدها برای حل چالش‌ها رایزنی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به وجود گزینه‌های مختلفی برای عبور قطار پر سرعت گفت: در زمانی صحبت بر سر این بود که این قطار از پردیسان و سه راهی ونارچ عبور کند و ایستگاه جدیدی صورت بگیرد.

وی افزود: ایستگاه محمدیه و ایستگاه پشت جمکران از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای عبور قطار قم تهران اصفهان از شهر قم بود.

بهشتی با اشاره به تجربه ایستگاه محمدیه قطار در قم ادامه داد: حرف ما این بود که اگر این ایستگاه قرار است برای مردم قم باشد، مکان‌هایی مانند محمدیه و ونارچ و ... برای مردم قم مناسب نیست.

ایستگاه راه آهن قم ویژگی‌های ممتازی دارد

وی با اشاره به اصرار وزیر راه و شهرسازی برای آمدن قطار پر سرعت به ایستگاه مرکزی قم گفت: ایستگاه راه آهن قم ویژگی‌های ممتازی دارد از جمله اینکه در هسته مرکزی شهر و ۵۰۰ متری حرم مطهر قرار داد و حتی طرحی تصویب شد که بر اساس آن خیابانی از این ایستگاه به سوی حرم مطهر احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شد که از مشاور خواستیم در این زمینه مطالعات دقیقی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به حجم مالی پروژه توقع ما این است که باید خدمت زیادی داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی در فروردین سال گذشته صورت جلسه‌ای را امضا کردند و تصمیم گرفته شد که قطار پر سرعت از ایستگاه مرکزی قم عبور کند و نقطه تبادلی با متروی قم داشته باشد.

بهشتی با اشاره به اینکه تمام مدیران استان معتقد هستند قطار داخل شهر قم باید از زیر سطح عبور کند اظهار کرد: همین خطوطی که در حال حاضر روی شهر قرار دارند یک سری معضلاتی دارند و نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است. حتی در مناطقی که ارتباط ریلی قطع شده مردم به دنبال جمع شدن ریل هستند.

احیای ریل جمکران

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های عبور زیرسطحی و روی سطح تفاوت قابل توجه ندارد افزود: تمایل راه آهن این است که قطار به صورت آنتنی از شهر قم عبور کرده و به ایستگاه مرکزی برود. در واقع دوستان به دنبال این هستند که ریل جمکران را احیا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: ما به راه آهن اعلام کردیم که مشکلی با احیای ریل جمکران نداریم اما این کار باید زیر سطحی صورت بگیرد.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظرهای شدید در این زمینه تصریح کرد: یک گزینه هم اخیراً مطرح شده که حدفاصل میدان ولیعصر و میدان بقیه الله است که دو و نیم کیلومتر با جمکران فاصله دارد. در این گزینه قطار از سمت بلوار خلیج فارس به صورت زیر سطحی وارد شهر قم می‌شود و از زیر بلوار پیامبر اعظم(ص) عبور کرده و ادامه پیدا می‌کند تا از کوه دوبرادران عبور کند.

بهشتی گفت: در این گزینه هم دوستان راه آهن اصرار داشتند که باید آنتنی به سوی ایستگاه مرکزی برویم که باز ما گفتیم که اگر می‌خواهیم به سوی ایستگاه مرکزی برویم باید از زیر سطح عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این حدفاصل ایستگاه مترو نداریم، ادامه داد: این نقطه جایی بین ایستگاه بقیه الله و ولیعصر است که می‌تواند یک ایستگاه جدید مترو ایجاد شده و نقطه تبادل سفر باشد. ایستگاه هم باید به طول از حدفاصل بلوار خلیج فارس تا بلوار پیامبر اعظم(ص) باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به مطرح بودن تمام این گزینه‌ها اظهار کرد: از نظر من همچنان بهترین گزینه، عبور از ایستگاه مرکزی شهر قم است چرا که منجر به عدالت اجتماعی و دسترسی آسان تمام مردم قم می‌شود.

انتهای پیام/الف

مشکلی با احیای ریل جمکران نداریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه

محمدامین سالاری پور روز شنبه با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۶ پایتخت، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ پروژه احداثی داشتیم که باعث جلب رضایت حداکثری شهروندان منطقه شد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: پروژه شهربانو در ابعاد چهار هزار ۸۰۰ مترمربع زیرساخت به سرانه فرهنگی و اجتماعی منطقه اضافه می‌کند که مختص به بانوان خواهد بود.

وی افزود: چندین مجموعه ورزشی از جمله زورخانه و سالن کشتی در این منطقه در دست طراحی و احداث است تا شهروندان به سهولت از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

سالاری پور با اشاره به انعقاد قرارداد تقاطع غیر همسطح در پل بعثت به طول دو کیلومتر و ۵۰۰ متر به سمت شرق به غرب و بلعکس، گفت: این تقاطع غیر همسطح می‌تواند از حجم ترافیک کم کرده تا شهروندان مسیر راحت تری را طی کنند.

وی با اشاره به ساخت پارکینگ زیر سطحی در محله جوادیه تاکید کرد: در حال ساخت یک پارکینگ زیر سطحی هستیم که دو طبقه منفی داشته و در بالای آن یک مجموعه ورزشی قرار دارد که تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۶ یادآور شد: در سال گذشته ۸۰ پروژه توسعه محلی داشتیم که تمام آنها تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت و در سال جاری نیز ۱۲۴ پروژه شهری و توسعه محلی خواهیم داشت که تعدادی شروع شده و تعدادی در مرحله انعقاد قرارداد است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن