Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیبات پوست زغال اخته خواص ضد درد قوی دارد و بنابراین برای تسکین درد کمر و سردرد و همچنین گرفتگی‌های دردناک عضلانی ناشی از کشیدگی یا ناراحتی‌های التهابی توصیه می‌شوند.به گزارش بلاغ، زغال اخته گلدار که عموما با نام زغال اخته (کورنوس فلوریدا) شناخته می‌شود گونه‌ا‌ی درخت از خانواده‌ی سیاه توسه است که دارای خواص تب بر، ضد التهاب، ضد درد و همین‌طور ضد مالاریا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بازده خواص زغال اخته بسیار زیاد است و از زمان‌های دور برای کاهش تب، درد‌های خفیف و درد‌هایی مانند سردرد، میگرن، درد‌های عضلانی و تنش و سایر بیماری‌های جزئی استفاده شده است.

 


زغال اخته با سایر انواع رایج زغال اخته مانند زغال اخته‌ی اروپایی که فقط با نام زغال اخته (کورنوس ماس) شناخته می‌شود، زغال اخته‌ی جامائیکائی (پیسیدیا پیسیپولا)، و همین طور آل قرمز (شفت) متفاوت است. چون بین این چهار گیاه شباهت‌هایی وجود دارد، مواظب باشید برای حل موفقیت آمیز مشکلات پزشکی‌تان و اجتناب از تداخل‌های درمانی و اثرات جانبی، آن‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. همچنین، برای حصول بهترین نتایج، توصیه می‌شود دوز مناسبی از این گیاه را که توسط یک پزشک حرفه‌ای تعیین شده است استفاده کنید و هنگام مصرف دوز توصیه شده تحت نظارت پزشک باشید.

با ارزشترین بخش این درخت پوست آن است. پوست قرمز-قهوه‌ای تیره‌ی پوشیده شده با فلس‌های زبر مانند خواص پزشکی نسبتا چشمگیری دارد و، اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های پزشکی را بر طرف کند. در اینجا برترین خواص زغال اخته به شما معرفی می‌شود:‌

۱. ضد درد طبیعی قوی.


نشان داده شده است که ترکیبات پوست زغال اخته خواص ضد درد قوی دارد و بنابراین برای تسکین درد کمر و سردرد و همچنین گرفتگی‌های دردناک عضلانی ناشی از کشیدگی یا ناراحتی‌های التهابی توصیه می‌شوند.


۲. ضد التهاب قدرتمند.


ترکیبات پوست زغال اخته حاوی خواص ضد التهابی بی‌نظیری هستند و برای درمان التهابات ماهیچه و مشکلات مربوط به گلو درد استفاده می‌شوند.

۳. تب بر طبیعی.


پوست زغال اخته یک عملکرد تب بر دارد که به کاهش طبیعی تب کمک می‌کند. در گذشته، از گوشت و گل‌های خشک شده‌ی آن دمکرده‌ی گیاهی درست و از آن برای کاهش تب در کودکان و بزرگسالان استفاده می‌کردند.

۴. کارکرد ضد اسهال و ضد مالاریا دارد.


به خاطر خواص قبض کنندگی‌اش که باعث می‌شود بافت‌ها منقبض شوند و در نتیجه از دست‌دادن مایعات بدن به حداقل برسد، پوست زغال اخته درمان طبیعی موثری برای اسهال به حساب می‌آید. همچنین، در شیوه‌های پزشکی سنتی استفاده از دمکرده‌های گیاهی پوست، گل‌ها و برگ‌های زغال اخته به عنوان درمانی برای مالاریا توصیه شده است.

۵. تسکین دهنده‌ی گلو.


به نظر می‌رسد پوست این گونه از زغال اخته خواص تسکین دهنده و همین طور ضد التهابی قدرتمندی دارد، و در نتیجه، می‌تواند به خوبی از آن برای کاهش گرفتگی صدا و درمان نارحتی گلو استفاده کرد.

۶: پاکسازی خون.


باور بر این است که پوست زغال اخته اثرات قدرتمندی نیز بر پاکسازی خون دارد، به همین جهت عملکرد ضد مالاریایی دارد، و دارای خواص نیروبخش و مقوی فوق‌العاده‌ای است.


۷. درمان اسهال خونی.


از میوه‌ی زغال اخته به طور گسترده‌ای برای درمان اسهال و اسهال خونی استفاده می‌شد. روش انجام آن به این قرار است. حدودا ۹ میوه‌ی زغال اخته را با کمی گلابی و پوست آجیل مخلوط و از آن چای درست می‌کردند. این درمان را برای اسهال موثر می‌دانستند.

۸: قابض بودن.


حقیقت مهمی که هنگام فهرست کردن فایده‌های زغال اخته برای سلامتی و کاربرد‌های درمانی آن باید در ذهن داشته باشیم آن است که تمام بخش‌های گیاه زغال اخته قابض‌اند (خاصیت قبض کنندگی دارند)، چون حاوی تانن هستند.

۹. تنتور برای بیماری‌های مختلف.


از برگ‌ها یا پوست این گیاه می‌توان یک تنتور درست و برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند اگزما، عفونت‌های پوستی، انگل‌های روده‌ای، و نقرس استفاده کرد.

۱۰. درمان کولیک.


زغال اخته برای درمان کولیک (قولنج) نیز مفید است.

۱۱. ضد تب و لرز.


پی برده‌اند که چای زغال اخته در پایین آوردن دمای بدن و همچنین بر طرف کردن لرز بدن مفید است.

۱۲: آرامش بخش.


چای زغال اخته در تحریک (القاء) استفراغ و همچنین بازگرداندن آرامش به اشخاص بیمار نیز مفید است.

۱۳. درمان هموروئید.


همچنین از پوست زغال اخته می‌توان در درمان هموروئید خارجی استفاده کرد. کافی است ۴ قاشق غذاخوری پوست زغال اخته را در حدود ۱ لیتر آب برای مدت نیم ساعت بجوشانید. این مخلوط را صاف کنید و بعد آن را جهت تسکین بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید.

۱۴. درمان عفونت قارچی.


برگ‌های گیاه زغال اخته در درمان عفونت قارچی پوست نیز مفید است. به این منظور باید از برگ‌های زغال اخته به همراه برگ‌های هگ‌بری جوشانده تهیه کرد. این جوشانده را مصرف کنید تا عفونت قارچی پوست‌تان درمان شود.

۱۵. ضد درد و تب بر.


همان طور که در فوق اشاره شد زغال اخته خواص قبض کنندگی دارد و بنابراین به عنوان جایگزینی برای کینین (یکبلورآلکالوئید طبیعی سفید است که ویژگی‌های دارویی تب‌بُر، درمان‌کنندهی مالاریا و کاهش‌دهندهی درد را دارد) استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری:‌


روی هم رفته، این گونه از زغال اخته فایده‌های چشمگیری برای سلامتی دارد، به شرط آن که با دوز کافی، تحت نظارت دقیق یک پزشک حرفه‌ای مصرف شود. به همان اندازه مهم است که همیشه زغال اخته‌ی خود را از منابع مجاز تهیه کنید تا این که به فلزات سنگین، کپک، سموم و سایر عناصر خارجی آلوده نباشد. علاوه بر این، این گونه‌ی گیاهی درخت زینتی باشکوهی می‌شود، که پارک‌ها و حیاط خلوت‌ها را با انبوهی از گل‌های سفید و صورتی در فصل بهار می‌آراید.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد