Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انحراف پیش‌بینی از عملکرد مهمترین آفت اعلام پیش‌بینی سود بود که سهامداران زیادی را متضرر می‌کرد. ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ اقتصادی بورس نظرات

سیدرضا پاورسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این مطلب افزود: سازمان بورس از حدود یکسال قبل بررسی حذف EPS (ای پی اس) و اصلاح مقررات بازگشایی و توقف نماد را در دستور کار قرار داده بود و در اقدامی نو از همه فعالان بازار سرمایه در این باره نظر خواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خواسته همه فعالان بورسی برای کوتاه شدن زمان توقف نمادها و افزایش نقدشوندگی سهام تاکید کرد: با این اتفاق یکی از بنیادی‌ترین اصلاحات در بازار سرمایه به اجرا درآمده است و انتظار می‌رود با تحقق آن برخی رفتارهای سودجویانه از جمله سیگنال‌دهی دروغین به پایان برسد.

وی اضافه کرد: افرادی که این روزها در تالار شیشه‌ای نگران هستند، تحلیل‌گران واقعی نیستند و عموما نوسان‌گیران و دلالان بورسی هستند که از تصمیم درست سازمان بورس آسیب خواهند دید.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی‌های غیرقابل تحقق و موهوم را از جمله مشکلات تحلیل‌گران اعلام کرد و گفت: انحراف بسیار زیاد عملکرد شرکتها و پیش‌بینی سود، عامل گمراهی و ضرر سهامداران مبتدی بود و حذف پیش‌بینی سود می‌تواند تصمیم‌گیری سهامداران را بهبود بخشد.

پاورسی تصریح کرد: شرکتهای زیادی بودند که از نظر ترازنامه‌ای و صورتهای مالی شرایط نرمالی نداشتند اما با پیش‌بینی سود خلاف واقع و غیرقابل تحقق سهامداران غیرحرفه‌ای را به اشتباه انداختند و متضرر کردند.

وی افزود: با حذف پیش‌بینی سود، نقش مشاوران سرمایه‌گذاری پررنگ می‌شود و مردم با تحلیل بیشتر باید به خرید و فروش سهام بپردازند.

این تحلیل‌گر بورس‌های بین‌المللی گفت: بسیاری از شرکتهای حاضر در بورس تهران سود کمتری نسبت به پیش‌بینی اولیه محقق کرده‌اند و در پایان سال مالی از ارزش سهامشان کاسته شده است.

وی افزود: سهامداران باید به نقش مدیران شرکتها واقف باشند و نقش آنها را در ارزش‌آفرینی و کسب بازده بیشتر بررسی کنند و حتماً مورد سوال قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با کاهش زمان توقف نمادها، نقدشوندگی بازار سهام بیشتر خواهد شد و از سویی با حذف پیش‌بینی سود، رفتار سهامداران به سمت حرفه‌ای‌گری سوق پیدا می‌کند.

وی گفت: پیش‌بینی سود ابزار نامناسبی بود در دست شرکتها تا زمینه فریب مردم و بازار را ایجاد کنند که با حذف آن، زمینه دستکاری ناشران در قیمت سهام از بین رفت.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کار خطرناک که در بورس نباید انجام داد

ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد.

به گزارش بنکر، اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

در این بازار موارد افزایش ریسکی وجود دارد که نباید انجام داد که به طور خلاصه در زیر به آن اشاره شده است:

تک سهم شدن تشکیل درصد زیادی از سبد سهام از یک یا دو صنعت خاص تشکیل درصد زیادی از سبد سهام از نمادهای بازار پایه خرید سهم با حجم معاملات پایین خرید سهم با زیان انباشته زیاد خرید سهم در روند نزولی و کف سازی نشده فروش سهم پس از افت زیاد نگهداری سهم به امید کسب سود افزونتر و بدون پشتوانه تحلیلی تعصب در نگهداری سهم طمع در کسب سود بیشتر وارد صف های خرید فروش هیجانی شدن خرید و فروش بدون تحلیل قبلی خرید و فروش بر اساس سیگنال کانال ها و بدون مشاوره و تحلیل شخصی کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قصه ناتمـام رکود در بورس
  • صف خرید استقلال و پرسپولیس در چهارده روز متوالی
  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • ۱۴ کار خطرناک که در بورس نباید انجام داد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه