Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در 9 ماهه سال جاری 159 شکارچی متخلف در استان زنجان دستگیر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا موسوی مشکینی امروز در گفت و گو با عصر زنجان، با بیان اینکه در 9 ماهه سالجاری 159 شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان دستگیر شده است، اظهار کرد:159 شکارچی غیر مجاز به علت شکار غیر مجاز پستانداران، زنده گیری و شکار پرندگان، خرید فروش حیات وحش ، شروع به شکار ، حمل سلاح قاچاق و نگهداری غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ابراز کرد: از شکارچیان متخلف لاشه  چهار راس آهو ، لاشه دو راس بز وحشی، لاشه انواع پرندگان 10 قطعه کبک،  یک قطعه کبوتر، هفت قطعه سهره طلایی، 45قطعه سار و لاشه هفت سر خرگوش، 15 سر سنجاب  و 330قطعه ماهی کشف و ضبط شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 53قطعه کبک، یک قلاده گرگ و 264 قطعه کبک به صورت زنده کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: تلاش شبانه روزی محیط بانان استان زنجان یک قبضه اسلحه گلوله زنی قاچاق،19 قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق و40 قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز از کتخلفان کشف و ضبط شده است.

موسوی مشکینی با بیان اینکه 17تیر فشنگ گلوله زنی،36 تیر فشنگ چارپاره،604تیر فشنگ ساچمه،3تیرتک گلوله،42 رشته دام زنده گیری پرندگان، 12 دستگاه لنسر،26 عدد قفس پرنده،8 رشته تور دیواری ماهیگیری، یک رشته تور پرتاپی، 3 عدد تیوب بادی ،5 عدد جلیقه نجات، قایق بادی یک عدد و یک عدد فلش مموری حاوی آواز کبک کشف شده است، عنوان کرد: 4 قبضه چاقو ، یک دستگاه تراکتورحفاری و پنج دستگاه پروژکتور نیز از متخلفان کشف ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه 116 فقره تخلف در9 ماه سالجاری در استان زنجان صورت گرفته است، ادامه داد: 21 پرونده متخلفان با پیگیری های صورت گرفته توسط مقامات قضایی استان رسیدگی و رای صادر شده و 95 پرونده با پیگیری این اداره کل در جریان بوده و توسط مقامات استان در دست بررسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان ضمن تشکر از تلاش دوستداران محیط زیست که در حفاظت از محیط زیست بویژه کنترل تخلفات شکار وصید با محیط بانان استان همکاری دارند، اضافه کرد: انتظار داریم متخلفان دست از تخلف برداشته و اقدام به کشتار بی رحمانه گونه های جانوری نکنند چرا که با کمک دوستداران محیط زیست وتلاش شبانه روزی محیط بانان بالاخره دستگیر شد و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.  

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر