Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز و پس از استماع گزارش معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بر فرایند تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران انتقاد کرده و درخواست تغییر در برنامه را ارائه کرده است. ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ اجتماعی شهری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی الویری در ادامه سی‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران و پس از گزارش حجت‌الله میرزایی - معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در خصوص فرایند تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران اظهار کرد: در این برنامه باید اسناد بالادستی مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست‌های مصوب شورای شهر تهران بیان کرد: این سیاست‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری و در دوره گذشته شورای شهر تهران به تصویب رسید که قاعدتا رویکرد شورای پنجم متفاوت با دوره قبل است و به نظر می‌رسد که در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران باید سیاست‌های جدید شورای پنجم مدنظر قرار بگیرد.

الویری تصریح کرد: در جلسه امروز معاون شهردار تهران عنوان کردند که در فرایند تدوین برنامه 5 ساله از کمیسیون‌های تخصصی شورا دعوت شده است که بنده باید به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا عنوان کنم که هیچ دعوتنامه در این زمینه به کمیسیون مربوطه ارسال نشده است.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر تهران در خصوص ساختار کنونی شهرداری تهران بیان کرد: این موضوع باید مورد توجه در برنامه 5 ساله قرار بگیرد. 

وی با اشاره به توجه مشارکت شهروندان در بخش‌های مختلف شهری بیان کرد: متاسفانه ما در سال‌های گذشته از مشارکت مردم فاصله زیادی را گرفته‌ایم. 

میرلوحی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی اضافه کرد: در این زمینه باید از پتانیسل موجود استفاده کرد ضمن اینکه ما در خصوص اصل 44 نیز نتوانستیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در شهر تهران نقشی ندارد، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت این مجموعه‌ها و سازمان‌های غیردولتی و NGO جهت توسعه فعالیت‌های شهری استفاده کنیم. 

میرلوحی با اشاره به سیاست مدیریت شهری در این دوره گفت: یکی از رویکردها و سیاست‌های ما صداقت و شفافیت در برنامه‌هاست که این موارد باید در برنامه 5 ساله سوم مورد توجه قرار بگیرد. 

محمدجواد حق شناس - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این زمینه بیان کرد: در حال حاضر ما گزارش کاملی را از نحوه عملکرد برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران نداریم  و دسترسی ما به نسخه 30 ماهه آن فراهم شده است که به نظر می‌رسد در این زمینه باید نسخه 45 ماهه آن را در اختیار اعضا قرار بدهند تا ما بتوانیم مقایسه‌ای در خصوص برنامه‌های گذشته شهرداری تهران و همچنین برنامه آینده مدیریت شهری داشته باشیم. 

وی اظهار امیدواری کرد: این گزارش 45 ماهه توسط شهرداری تهران با لایحه بودجه 97 تهران شهرداری آماده و در اختیار اعضا قرار بگیرد.

حق‌شناس ادامه داد: متاسفانه جایگاه فرهنگ در برنامه‌های گذشته شهرداری تهران جایگاه قابل قبولی نبوده و بیشتر به موضوعات کالبد شهری و ساخت و سازهای بزرگ اشاره شده است که انتظار می‌رود در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی و اجتماعی شود چرا که با تقویت این موضوع می‌توانیم اقدامات موثری را در سطح شهر انجام دهیم.

احمد مسجدجامعی - عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر توجه حقوق شهروندی در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران بیان کرد: در تدوین برنامه 5 ساله علاوه بر توجه به این موضوع باید به اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه دولت نیز توجه شود. 

وی با اشاره به فراهم کردن شرایطی برای ارائه نظرها در خصوص برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران توسط کارشناسان و اهالی فن بیان کرد: باید این شرایط فراهم کنیم و از نظرات کارشناسان جهت تدوین یک برنامه منسجم استفاده کنیم.

مسجدجامعی همچنین به مساله هویت یک پارچه شهر تهران در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بخش تاریخی تنها هویت‌بخشی تهران نیست، بلکه محلات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. 

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به کارگروه‌های فعال در تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران گفت: یکی از این کارگروه‌ها کارگروه جوانان بوده که مشخص نیست که جوانان چه جایگاهی برای اداره شهر داشته‌اند که در این زمینه باید مسئولان برنامه‌ریزی شهرداری تهران باید پاسخ لازم را ارائه کند. 

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در امور شهری یکی از نکات ویژه‌ای است که باید در برنامه به آن توجه شود ضمن اینکه باید بستر لازم برای حضور قشرهایی از جمله سالمندان، کودکان، معلولان، در جامعه فراهم شود و در این زمینه مناسب‌سازی‌های موردنظر صورت گیرد.

علی اعطا در ادامه جلسه با اشاره به تشکیل 17 کارگروه برای تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران بیان کرد: در این زمینه این سوال مطرح می‌شود که افرادی که در این کارگروه دعوت شده‌اند، شخصی یا اشخاص حقیقی، حقوقی یا انجمن‌های تخصصی بودند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهتر بود در تدوین برنامه 5 ساله در همین زمان گذشته از نظرات اعضای شورای شهر تهران بیشتر استفاده شود و این موضوع می‌توانست در تدوین برنامه موثرتر باشد. 

اعطا با اشاره به برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران گفت: این برنامه براساس طرح جامع مصوب سال 86 تهیه و 17 راهبرد برای آن پیش‌بینی شده بود که به نظر می‌رسد با گذشت 10 سال از این برنامه باید تغییراتی در طرح جامع با توجه به مسیر توسعه‌ای شهر شکل بگیرد. 

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید موضوعات زیست‌محیطی، اجتماعی و روانی در برنامه 5 ساله سوم شهرداری مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اولویت‌هایی که در این برنامه باید مدنظر قرار بگیرد اولویت‌های حیاتی، و وضع هوا ضمن اینکه این برنامه باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشد. 

به گزارش تسنیم، ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به تدوین پیوست‌های سلامت، محیط زیست در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران گفت: در تهیه این برنامه می‌توان از گروه‌های سنتی و اصناف استفاده کرد. 

زهرا نژاد بهرام - عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاراه به تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری گفت: این برنامه‌ها کوتاه‌مدت، میان مدت تدوین می‌شود ه باید قابلیت اجرایی داشته باشد. 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید در این گونه‌ برنامه‌ها وضعیت نسبی محلات و همچنین مدیریت یکپارچه شهری دیده شود، گفت: امیدواریم در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران جایگاه ویژه‌ای برای بانوان دیده شود. 

افشین حبیب‌زاده دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به خلأهای جدی در تدوین برنامه اشاره شده گفت: تمرکز مالی پراکندگی در وظایف، عدم توجه به مشارکت مردم در مرحله تصمیم‌سازی، فعالیت‌های پژوهشی و اقدامات جزیره‌ای و ... از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی نیز در پایان ضمن تاکید بر اینکه در برنامه 5 ساله سوم علاوه بر ضعف‌ها باید مزیت‌های تهران نیز توجه شود، گفت: متاسفانه در این برنامه هیچ اشاره‌ای به مزیت‌های شهر تهران نشده است و برنامه منفی تهیه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نظرات و پیشنهادات اعضا را در خصوص تهیه برنامه 5 ساله سوم استفاده کند.

هاشمی گفت: با توجه به گزارش معاون شهردار تهران از شرایط تهران اینگونه به نظر می‌رسید که ما باید از شهر مهاجرت کنیم! 

انتهای پیام/ 

R1491/P1014143/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله عدم ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، وضعیت آبیاری فضای سبز و ... پرداختند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

در ابتدای این جلسه مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 اشاره کرد و گفت: نهاد سپاه در طی این سال‌ها اقدامات موثری را در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

وی افزود: همچنین دوم اردیبهشت‌ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده که ما بیش از هر چیزی به آن نیازمند هستیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سوم اردیبهشت‌ماه به نام روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار گرامی می‌داریم. همچنین طی روزهای گذشته دکتر پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم دار فانی را وداع گفت که ایشان از انسان‌های شریف، بزرگ و دانشمند بود.

چمران همچنین به عملیات مسخره‌آمیز رژیم صهیونیستی در اصفهان اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با این حمله آبروی خود را برد البته که این رژیم آبرویی ندارد و عملیاتی که در اصفهان صورت پذیرفت را می‌توان یک اسباب‌بازی نامید.

به گزارش تسنیم،‌ سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت و روز زمین پاک گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است و ما باید نگاه سطحی به موضوع سلامت اجتناب کنیم و در نگاه کلان به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهر تهران در حوزه سلامت نسبت به سایر شهرها و استانها مطلوب نیست گفت: باید در این زمینه حساسیت‌های لازم ایجاد تا وضعیت بهتر شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری در راستای مسئولیت‌های خود اقداماتی در حوزه سلامت انجام داده است و در همین ارتباط طرحی را تحت عنوان تشکیل شورای راهبردی سلامت شهروندان در کمیته سلامت تهیه شده که امروز به صورت یک فوریت به شورا ارائه خواهد شد تا در صورت تایید در سایر کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

علی اصغر قائمی دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز با اشاره به اینکه شهرداری در سال 1402 و در سه مرحله از تاکسی‌های برقی رونمایی کرد گفت: در نوزدهم آذرماه سال 1402 و در ادامه در دی ماه شهرداری از تعدادی خودرو برای تاکسی رونمایی کرد که دارای پلاک شخصی بودند.

وی افزود: در ادامه نیز در اسفندماه تعداد دیگری از خودروها در همین حیاط شورای شهر تهران در قالب تاکسی رونمایی شد و مجددا این خودروها پلاکی نداشتند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با گذشت یک سال همچنان ما شاهد ورود تاکسی‌های برقی جدید به پایتخت نیستیم همچنین متاسفانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز متوقف شده است و تعهدات دولت در تامین ون عملیاتی نشده است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز به جان باختن 6 نفر از اتباع افغانستان در آتش‌سوزی پایانه شرق اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی در پایانه شرق در حال احداث رخ داد و در پی آن همانطور که اعلام شد 6 نفر از اتباع افغانستان جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز به شدت مصدوم شده که وضعیت مناسبی را ندارد.

جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با 6 کشته

وی در ادامه به سایر حوادث رخ داده در طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: حادثه سقوط کودک در چاه، جان باختن دو کودک در استخر، سوختگی دو کودک در بالن‌های تبلیغاتی، نشان می‌دهد که نبود HSE در محل اجرای پروژه‌ها، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

تشکری هاشمی به موضوع آموزش شهروندی و HSE اشاره کرد و گفت: باید به این موارد توجه ویژه‌ای شود و از شهرداری تهران درخواست داریم نسبت به آموزش شهروندی در تبلیغات محیطی توجه ویژه‌تری را داشته باشد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه به برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران اشاره کرد و گفت: از 15 تا 20 اردیبهشت ماه این نمایشگاه که به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی محسوب می‌شود در محل مصلی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز در برگزاری این نمایشگاه همکاری را همانند سنوات گذشته خواهد داشت و انشاءالله امسال نیز شاهد حضور پرشور شهروندان در این نمایشگاه باشیم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان امروز شورا به 22 اردیبهشت ماه روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان از اهمیت این موضوع بی‌اطلاع هستند و اشرافی به این مسئله ندارند.

وی با تاکید بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دهه‌های گذشته در ارتباط با موضوع آب، هوا و بویژه خاک گفت: مقام معظم رهبری مطالباتی را در این حوزه داشته‌اند.

پیرهادی همچنین به بهره‌برداری از 27 پروژه شهری در روز گذشته در منطقه دو اشاره کرد و افزود: اقدام خوبی در قالب این پروژه‌ها انجام شد. همچنین شهرداری تهران در این دوره توجه ویژه‌ای را به تامین آب فضای سبز و حفظ درختان داشته است. به طوریکه بیش از این دوره بیش از ده هزار درخت به خاطر کمبود آب خشک می‌شدند اما با تمهیداتی که انجام شده است اقدامات ارزشمندی جهت آبیاری فضای سبز شهری بویژه درختان انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد
  • انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها