Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   «محمدحسین برخواه»  افزود: بعد از پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریکا و اتفاقاتی که برای سلیمی رخ داد، اعتقاد دارم او تا بازی های المپیک 2020 توکیو می تواند وزنه بزند.
وی اظهار داشت: همه تلاشم را به کار می گیرم تا او با انگیزه و با همت بیشتری کار خودش را ادامه دهد، چرا که وزنه بردار باهوشی است و موقعیت ها را درک می کند و سال های پایانی قهرمانی خودش را می گذراند و این دوران دیگر برنمی گردد و در چند سال آینده باید تمام تلاش خود را برای افتخار آفرینی برای کشورمان را به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخواه همچنین در خصوص کیانوش رستمی نیز گفت: در این باره خدا باید در این مسیر به ما کمک کند و در عین حال آرزوی من چه مربی باشم و چه نباشم این است که رستمی بتواند با کسب مدال طلای بازی های المپیک 2020 توکیو به پرافتخارترین وزنه بردار ایران تبدیل شود و این توان را نیز دارد تا مدال طلای رقابت های جهانی سال 2018 و 2019 قهرمانی جهان را نیز به گردن آویزد.
دارنده مدال برنز رقابت های جهانی 2001 آنتالیا ترکیه تصریح کرد: در خصوص این ورزشکار پرافتخار کشورمان باید بررسی و راهکار مناسبی را با برگزاری نشست هایی پیدا کنیم تا هم او و هم وزنه برداری ایران ضرر نکند. البته نخستین اردوی تیم ملی 50 روز دیگر شروع می شود و این اردو از لحاظ رکوردی و فشار تمرینات حساس نیست و تنها برای آمادگی حداقلی وزنه برداران ملی پوش برگزار می شود و کار اصلی تیم ملی بعد از ایام عید برگزار می شود.
برخواه با اشاره به اینکه سال سخت و پرکاری را پیش رو خواهیم داشت، یادآور شد: نخستین مسابقه تیم ملی بزرگسالان نیمه دوم مرداد ماه در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است و به همین دلیل قبل از ایام عید باید نخستین اردوی تیم ملی برگزار شود تا ملی پوشان از تمرینات و آمادگی حداقلی دور نشوند و بعد از عید کار اصلی تیم ملی تا بازی های آسیایی آغاز خواهد شد. در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی تیم ملی یک مدال طلا و یک نقره توسط بهداد سلیمی و کیانوش رستمی کسب کرد و امیدواریم در این دوره ملی پوشان بتوانند مدال های بهتری را بگیرند.
وی ادامه داد: بعد از بازی های آسیایی و احتمالا در اواخر آبان ماه سال 97 پیکارهای قهرمانی سال 2018 جهان در ترکمنستان برگزار می شود و به نظر می رسد که نخستین مرحله از کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 توکیو نیز باشد و به همین دلیل باید حضور قدرتمندی داشته باشیم و از سوی دیگر فدراسیون بین المللی تغییراتی را در خصوص نحوه کسب سهیمه بازی های المپیک ایجاد کرده که تیر ماه سال آینده و در خلال رقابت های جوانان جهان در ازبکستان این تغییرات نهایی و اعلام خواهد شد.
سرمربی سابق تیم های نوجوانان و جوانان ایران ادامه داد: پیش از این امتیازات تیم ها در دو دوره رقابت های جهانی قبل از بازی های المپیک، سهمیه کشورها را مشخص می کرد و به نظر می رسد فدراسیون بین المللی قصد دارد با ایجاد تغییراتی، رویدادهای بین المللی بیشتری را برای کشورها جهت کسب سهمیه بگذارد.
برخواه همچنین گفت: در هر صورت پیکارهای قهرمانی سال 2018 جهان در ترکمنستان با رقابت های جهانی سال 2017 در آمریکا به طور طبیعی متفاوت خواهد بود و قدرت های برتر وزنه برداری جهان همچون روسیه، چین، ارمنستان، قزاقستان، اوکراین، بلاروس و سایر کشورها در جهانی سال 2017 حضور نداشتند و طی یک سال فرصت مناسبی برای کسب آمادگی و ارتقا کیفیت کارشان خواهند داشت.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ورزشکاران برخی کشورها از جمله ایران طی این یک سال به دلیل حضور در رقابت های بین المللی به طور مرتب تحت نظارت وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) و فدراسیون بین المللی از نظر برنامه های آنتی دوپینگ خواهند بود، اما کشورهای محروم آزاد خواهند بود و با تدارک بیشتری در رقابت های جهانی سال 2018 شرکت خواهند کرد و به همین دلیل باید تیم ملی را به گونه ای آماده کنیم که بتوانیم از عنوان قهرمانی خود در ترکمنستان دفاع کند.
برخواه در عین حال گفت: با وجود ملی پوشان فعلی، تیم ملی در رده بزرگسالان از وضعیت مناسبی برخوردار است و نفرات فعلی تا بازی های المپیک 2020 توکیو می توانند افتخار آفرینی کنند و البته باید در نظر داشته باشیم که سایر کشورها نیز بیکار ننشسته اند و سخت مشغول تلاش هستند.
دارنده دو مدال نقره بازی های آسیایی ادامه داد: برای مثال در آبان ماه امسال و یک ماه قبل از پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا و پیش از آغاز دوره محرومیت 9 کشور، «سیمون مارتیروسیان» از ارمنستان و دارنده مدال نقره بازی های المپیک 2016 ریو در رقابت های قهرمانی جوانان اروپا در دسته 105 کیلوگرم در یک ضرب 197 و در دو ضرب 236 کیلوگرم و با مجموع 433 کیلوگرم قهرمان شد که با این رکورد در پیکارهای قهرمانی جهان با فاصله حدود 30 کیلوگرم نسبت به نفر نخست می توانست قهرمان شد و یا وزنه برداران اهل کشور شیلی، چین و روسیه نیز در دسته 85 کیلوگرم از نظر رکوردی وضعیت بسیار خوبی دارند و از نظر سنی نیز سنشان از وزنه برداران کشورمان کمتر است و به همین دلیل جهانی سال 2018 بسیار سخت و سنگین خواهد بود.
علی هاشمی وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان که آذر ماه در شهر آناهیم آمریکا برگزار شد با مجموع 404 کیلوگرم مدال طلا گرفت.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص دستیاران خود نیز گفت: علی جباری از قهرمانان قدیمی تیم ملی و اکبر خورشیدی در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور خواهند داشت. جباری طی چند سال گذشته و در لیگ باشگاه های کشور به همراه تیم های ذوب آهن اصفهان و بیمه رازی موفقیت های خوبی داشته و به همین دلیل در تیم ملی می تواند تاثیر گذار باشد.
وی بیان داشت: علی امینی فرد که پیش از این به همراه من در تیم نوجوانان حضور داشت با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک 2018 نوجوانان در آرژانتین مقرر شد که او همچنان به فعالیت خود ادامه داد.
برخواه در خصوص جوانگرایی در تیم ملی نیز گفت: به طور حتم تا بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از ملی پوشان جوان نمی توانیم در تیم بزرگسالان استفاده کنیم چرا که رقابت های قهرمانی جوانان جهان اواسط تیر و بازی های آسیایی نیز یک ماه بعد در جاکارتا برگزار می شود و فاصله یک ماهه دو رویداد مهم این اجازه را به ما نمی دهد اما بعد رقابت های جوانان جهانی نفراتی را که عملکرد خوبی داشته باشند به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت خواهند شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن یزدانی که با هماهنگی کادر فنی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد شرکت نکرده، این روزها در باشگاهی در زادگاهش جویبار به‌شدت مشغول تمرینات بدن‌سازی و مرور فنون است تا بازگشتی باشکوه به میادین بین‌المللی و به‌طور اخص، تورنمنت حساس مجارستان داشته باشد.

به نقل از فرهیختگان به‌گفته فیزیوتراپ حسن یزدانی، دامنه حرکتی کتف جراحی‌شده «پادشاه» به‌طور صددرصدی برگشته و وی از نظر گردش کتف، هیچ محدودیتی ندارد. هم‌چنین حسن یزدانی این روزها تمریناتی بسیار پرفشار و انفجاری را با وزنه انجام می‌دهد که شنیده شده او حداقل ۲۰ درصد بیش‌تر از روزهای پیش از عمل جراحی وزنه زده و تحمل فشار دارد.

یزدانی که تورنمنت بسیار پرفشار و رنکینگ‌دار پولیاک‌ایمره را در پیش خواهد داشت، طی تعطیلات اخیر در محل تمریناتش پذیرای تیم پزشکی و فیزیوتراپ‌هایش هم بود تا زیرنظر آن‌ها به تمرین بپردازد و پزشکان مستقیماً در جریان آخرین وضعیت آمادگی او قرار بگیرند. به‌نظر می‌رسد یزدانی صددرصد به روزهای خوبش برگشته و بدون مشکل فیزیکی، مهیای درخشش در مجارستان شده‌است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902966

دیگر خبرها

  • رسمی؛ پارما قهرمان سری بی در فصل 2023/24
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تبریک غیرمنتظره به آنچلوتی از طرف لورکوزن! (عکس)
  • عکس‌| تمرینات انفجاری «پادشاه» برای بازگشت!
  • تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند