Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج تحقیقات جدید سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری ریسک ابتلا به بیش‌فعالی را در نوزادان پسر افزایش می دهد.

ایران آنلاین / به گزارش «ایران» به نقل از رویترز، سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری نوزادان پسر را در خطر ابتلا به بیش فعالی قرار می دهد. بر اساس مطالعات پزشکی جدید این خطر در مادرانی که تعداد بیشتری در روز سیگار می کشند به طور فزاینده ای افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه مطالعاتی اذعان می دارند آنچه در اینجا آمده است مجموعه ای از مطالعات چندین کشور طی دوره های زمانی متفاوت است.
دکتر اندرو آدسمان، رئیس مرکز پزشکی کودکان کوهن نیویورک، گفت: گرچه در گذشته نیز مطالعاتی در این خصوص انجام شده بود و رابطه قوی بین سیگار کشیدن مادران و ابتلا به بیش فعالی نوزادان به اثبات رسیده بود، اما یافته های جدید به مطالعات قبلی در این زمینه قدرت و اعتباری بیشتری بخشیده است.
آدسمان که در این تحقیق نقشی نداشته در گفتگوی تلفنی با رویترز خاطرنشان کرد زنان باردار باید استعمال دخانیات را ترک کنند چراکه این کار باعث صدمه به نوزادانشان می شود.
این پزشک می گوید بیش فعالی توجه و تمرکز کودکان را تحت الشعاع قرار می دهد و در روابط کودکان در مدرسه و اجتماع اختلال ایجاد می کند.
دکتر دژی مو و همکارانش در بیمارستان دانشگاه دوم چین در چنگدو، سیچوان، چین، 20 مورد مطالعات بین سال های 1998 تا 2017 انجام داده است که نقش سیگار کشیدن در دوران بارداری و خطر ابتلا به بیش فعالی در پسران را مورد بررسی قرار داده است. در مجموع، این مطالعات حدود 3 میلیون نفر را در اروپا، برزیل، ژاپن، استرالیا و ایالات متحده آمریکا درگیر کرد.
این تیم خطر ابتلا به بیش فعالی را در کودکان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشیدند را ثابت کرد. 
دکتر جفری نیوکورن، مدیر مرکز تحقیقات بیش فعالی و اختلالات مرتبط دانشکده پزشکی ایکان به خبرگزاری رویترز در مصاحبه تلفنی گفت: داده های حاصل از هفت مطالعه نشان داد سیگار کشیدن مادران بیش از سیگار کشیدن پدران بر خطر ابتلا به بیش فعالی نوزادان پسر نقش دارد.
نیوکورن محقق دیگری که در  این تحقیق مشارکت نداشته است، اما تمایل دارد مطالعات بیشتری را برای بررسی رابطه بین عوامل ژنتیکی و محیطی در توسعه بیش فعالی و همچنین نقش نیکوتین در مواجهه با آن را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تراکتور برای پایین کشیدن استقلال
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد