Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز به‌دنبال اعتراضات و تجمعات روزهای اخیر در برخی شهرهای کشور، فراکسیون امید ضمن تاکید بر اصولی همچون کرامت انسانی و حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان، حفظ هوشیاری و همبستگی ملی را در این شرائط حساس حائز اهمیت می‌شمارد و معتقد است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ساز و کار مردم‌سالارانه را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است، تعهد و مسئولیت‌پذیری دولت برای استیفای حقوق مذکور و متقابلاً حضور فعال آحاد ملت در نقد و نظارت، تحکیم همبستگی مذکور را در پی خواهد داشت. بر این اساس اعلام می‌دارد:

۱) ضمن به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم و احترام به آن و با نظرداشت اینکه مشارکت، همکاری و مسئولیت‌پذیری مردم برای توسعه کشور و برون‌رفت از مشکلات جاری حائز اهمیت است، ضرورت مرزبندی میان اعتراض و آشوب و پرهیز از آسیب زدن و تخریب اموال عمومی و جلوگیری از ضرر و زیان به شهروندان را مورد تاکید قرار می‌دهد.

۲) ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مدارا، تقویت و تعمیق ارتباط ارکان مختلف حاکمیت اعم از رییس‌جمهور و دولت محترم، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، نهادها و ائمه جمعه و جماعات با نخبگان و بدنه اجتماعی و بهره‌برداری موثرتر از ظرفیت همه چهره‌های سیاسی و اجتماعی و رفع محدودیت از برخی از آنها، به مدیریت موثرتر چالش‌ها و توجیه و تبیین بهتر سیاست‌ها و برون رفت از مشکلات، کمک خواهد نمود.

۳) با نظرداشت اصل ۲۷ قانون اساسی درخصوص برگزاری اجتماعات و ضمن تذکر به وزیر محترم کشور برای تمهید زمینه‌ها و شرائط لازم جهت تحقق این اصل مهم قانون اساسی، موکداً درخواست می‌کنیم که از امنیتی شدن مطالبات عمومی مردم جلوگیری شود.

۴) معتقد هستیم تلاش برای مبارزه جدی با فساد و تبعیض، گسترش عدالت قضایی، تمهید سازوکارهای لازم برای بازسازی اعتماد اجتماعی و ارتقاء و تقویت کارآمدی ارکان مختلف حکومت، تغییر جهت‌گیری بودجه سال ۱۳۹۷ به نفع اقشار آسیب‌پذیر و کمک به کاهش مشکلات معیشتی مردم ازطرفی همچون عدم حذف یارانه‌بگیران مستحق، حذف ردیف‌های بودجه موسسات و اشخاص نظارت‌ناپذیر، تعدیل و تغییر تبصره ۱۸ (گران شدن حامل‌های انرژی) و حذف جهشی عوارض خروج از کشور و استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت مردم و غیره، بخشی از مطالبات عمومی است که مجلس شورای اسلامی، دولت و سایر دستگاه‌ها باید به آن، توجه ویژه داشته باشند.

۵) با تاکید بر اهمیت دامن نزدن به مسایل و اختلافات جناحی و پرهیز از تضعیف دولت منتخب ملت در شرایط کنونی، ضرورت اصلاح رویکرد صداوسیما و بعضی تریبون‌های عمومی و پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب را خواستاریم و همچون گذشته، راه‌حل مشکلات کشور را گفت‌وگوی ملی و تفاهم و همبستگی بیشتر بین جریان‌های درون نظام می‌دانیم.

۶) از رییس‌جمهور محترم انتظار می‌رود نسبت به اصلاح ساختار و تقویت تیم اقتصادی دولت، حداکثر اهتمام لازم را داشته باشد و از دیگر قوا تقاضا دارد نهایت سعی خود در شفاف‌سازی و کارآمدی لازم در پاسخگویی به مردم را مبذول دارند.

۷) ضمن محکوم کردن اظهارات بی‌ارزش و فرصت‌طلبانه مقامات آمریکا و عوامل منطقه‌ای آنها که درصدد سوءاستفاده از شرائط فوق‌الذکر هستند، تاکید می‌کند که مواضع مداخله‌جویانه آمریکا، ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی است و البته از مصادیق سیاست‌های دوگانه این کشور به‌شمار می‌رود که از یک‌سو مردم ایران را تروریست می‌خواند و با اعمال محدودیت، از ورود آنها به خاک آمریکا ممانعت می‌کند و ازسوی دیگر، فریبکارانه ادعای حمایت از مردم ایران را دارد.

بنابراین فراکسیون تاکید می‌کند که ملت بزرگ ایران در عین داشتن دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی، بزرگترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و در مقابله با مداخلات بیگانگان در امور داخلی خود و صیانت از استقلال، آزادی و امنیت و تمامیت ارضی و اقتدار ملی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدابیر رهبری معظم انقلاب مصمم بوده و یک‌بار دیگر وفاق ملی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی - دی‌ماه ۱۳۹۶

مردم‌ سالاری مجلس شورای اسلامی بیانیه فراکسیون امید تجمعات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم.

روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است و در مبارزه با تروریسم مصمم هستیم؛ درخصوص مبارزه با جرایم سازمان‌یافته، مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها که دو کشور و منطقه را تهدید می‌کند نگاه مشترکی داریم و دفاع از حقوق بشر، محور همکاری دو کشور در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیسی گفت: ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که تداوم همکاری‌ها در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود.

مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم

وی افزود: سطح روابط تجاری قابل قبول نیست و این روابط در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار برسد. ما مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم و این فرصت می‌تواند در جهت رفاه دو کشور بکار گرفته شود. سفر اخیر بنده و نخست‌وزیر به نقطه مرزی یک نمونه‌ی کوچک در زمینه فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی بود و این کار می‌تواند گسترش یابد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصت‌ها تبدیل کرده و ما این فرصت‌ها را در جهت پیشرفت کشور می‌دانیم؛ آمادگی داریم تجارب‌مان در این زمینه را با پاکستان به اشتراک بگذاریم.

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور باشد.

خوشامدگویی محمد شهباز شریف؛ چشم و دل ما روشن

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند. راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 846384 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد