Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه صدای اعتراضات مردم از سر گرسنگی و فقر است، گفت: مسئولان باید زبان حال مردم شوند و حساب آنها را از عده‌ای ضد انقلاب و نظام جدا کنند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ همایون هاشمی در خصوص نقش حقوق سیاسی در تجمعات، گفت: عمده تجمعات اخیر در شهر‌های مختلف جنبه غیر سیاسی دارد لذا دولت، مسئولان و حکومت می‌بایست با رویکرد غیرسیاسی به آن‌ها بپردازند، زیرا مردم مطالبات اساسی در زمینه بیکاری فرزندان، فقر ناشی از بیکاری و رکود دارند و احساس می‌کنند هیچ مقام مسئولی صدای آن‌ها را نمی‌شنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم باید در فضای آرام مطالبات خود را دنبال کنند/ دولت باید از فربگی بیرون آید
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در این میان عده‌ای به دلایل مختلف با بروز رفتار‌های پرخاشگرانه همراه با خشونت و آسیب به ثروت عمومی کشور، وارد جریان‌های مردمی شدند که ظلم مضاعفی در حق مطالبات غیر سیاسی، صنفی و اجتماعی کردند، حال آنکه مردم باید در فضای آرام مطالبات خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مردم حق دادخواهی دارند، افزود: در صورتی که تنش‌های گروه مذکور در میان جریان‌های مردمی بروز پیدا نمی‌کرد و مسیر درخواست مطالبات به درستی طی می‌شد، هرچند همین میزان نیز تلنگری به مسئولان بود. دولت با توجه به این تجمعات باید از فربگی بیرون آید.

اعتراض حق سیاسی و شهروندی مردم است/ مردم از بیکاری و فقر به تنگ آمده‌اند
هاشمی ادامه داد: در صورتی که شعار‌های هنجارشکن را کنار بگذاریم، درمیابیم که عمده مطالبات مردم به حق است، زیرا مردم از حقوق سیاسی و شهروندی و حق اعتراض برخوردارند بنابراین مسئولان باید این مطالبات را پاسخ دهند و از آغشته کردن مطالبات با موضوعات امنیتی و سیاسی پرهیز شود، زیرا منجر به فرار از پاسخ خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم پشت دیوار‌های بلند عدم پاسخ نباید قرار گیرند، زیرا احتمال تبدیل آن به ناامیدی و یاس جامعه تحقق پیدا می‌کند، البته تخریب اموال عمومی و همراهی با گروه‌های ضد انقلاب اقدام ناپسندی و غیرقابل قبول است، اما همه مطالبات به این موضوعات ختم نمی‌شود؛ مردم از بیکاری و فقر به تنگ آمده‌اند.

مسئولان امنیتی راه مردم از ضد انقلاب‌ها را جدا کند
وی ادامه داد: مسئولان امنیتی نیز باید مردم را از این گروه‌ها جدا ببینند، مردم دیگر راهی جز درخواست مستقیم مطالبات با حضور در مقابل مجلس یا ریاست جمهوری پیدا نکرده اند، بنابراین نباید با مشت‌های آهنین با مردم برخورد شود، در حقیقت از رفتار‌های امنیتی و سیاسی برای برخورد با این تجمعات باید پرهیز شود لذا دولت باید به خواسته‌های مردم تمکین کند.

اجرای جزیره‌ای برنامه‌ها سبب گله‌مندی مردم از مدیران و وزرا شده است

هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر آنچه دارد از مردم است لذا دولت باید دست به ترمیم بزند، گفت: مردم از عدم پاسخ‌ها و ناکارآمدی برخی مدیران میانی و حتی وزرا گله‌مند هستند، دولت نیز فاقد برنامه یکپارچه و همگون است لذا برنامه‌ها به صورت جزیره‌ای اجرایی می‌شود حال آنکه انتظار می‌رفت دولت اجتماعی روی کار بیایید که مشخصه اصلی آن با مردم بودن وصدای مردم را شنیدن است.

صدای اعتراضات مردمی صدای فقر و گرسنگی است/ مسئولان زبان حال مردم شوند
وی یادآور شد: صدای مردم در تجمعات صدای فقر و گرسنگی است، این مردم همان افراد باشعوری هستند که سال‌های طولانی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب جنگیدند، بنابراین نباید همراهی عده‌ای ضد انقلاب با تجمعات را صدای مردم تلقی کرد.

هاشمی ادامه داد: از آنجایی که اعتراض حق مشروع مردم است مسئولان و نمایندگان باید زبان حال آن‌ها شده تا دردهایشان در سینه حبس نشود، زیرا در این صورت اعتراضات را به نوعی دیگر بیان می‌کنند.

اعتراضات مردمی باید جدی گرفته شود/ مردم خائن به نظام و انقلاب نیستند
وی با تاکید بر اینکه اعتراضات مردمی را باید جدی گرفت، گفت: متاسفانه در شرایط امروز تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده دارای مدارک کارشناسی ارشد بیکار بوده یا به کار‌های خدماتی و نگهبانی پرداختند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم به لحاظ مباحث اجتماعی، رفاهی، عمق فقر و شکاف نابربری حق مطالبه دارند بنابراین حکومت باید حساب این مردم را با عده‌ای ضد انقلاب و شورشگر جدا کند، زیرا عموم اعتراضات مردمی است که قطعا خائن به کشور و نظام نیستند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، استاندار یزد، مسائل و ظرفیت‌های احمد آباد اردکان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 
فاطمی گفت: مطالباتی در خصوص بافت تاریخی منطقه، در حوزه بهداشت و درمان، طرح‌های ورزشی، نهضت ملی مسکن و جاده بین مزارع مطرح شد که در حوزه ورزشی مصوباتی شامل تامین منابع برای تجهیزسالن ورزشی به کفپوش، ایجاد زمین چمن، تامین اعتبار برای حصارکشی مجموعه به تصویب رسید. 
فاطمی ادامه داد: در حزوه طرح نهضت ملی مسکن هم ساکنان خواستار الحاق یک زمین وقفی بودند که مقرر شده با هماهنگی بنیاد مسکن طرح اجرایی شود و در رابطه با جاده بین مزارع هم که مشکل مردم بود حدود پنج کیلومتر این مورد هم قرار شد که در واقع مجموعه راهداری با تامین قیری که انجام خواهد شد انشا الله با تجهیزات و ادواتی که دارد، کار را انجام دهد.
استاندار گفت: در رابطه با حوزه بافت تاریخی و آب انبار‌هایی که وجود دارد قرار شد؛ شهردار با هماهنگی میراث فرهنگی طرح مشاور در واقع روی آن لحاظ شود که به عنوان یک محور گردشگری از آن به نحو مطلوب استفاده شود.
ادای احترام به شهدای احمدآباد اردکان از دیگر برنامه‌های فاطمی در اردکان بود.

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان