Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه سوم سال 96 اعلام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران، مخابرات و ملی صنایع مس ایران پنج شرکت فعال تر بورس اوراق بهادار در پاییز سال 96 بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس تهران، فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه سوم سال 96 به‌روز شد و از این لیست 5 شرکت خارج و 5 شرکت جدید اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره جاری نمادهای سفارس، ونوین، دعبید، وخاور و خگستر از 50 شرکت فعال تر بورس تهران خارج و نمادهای های وب، کاوه، فایرا، وخارزم و شیراز به این فهرست اضافه شدند.

این در حالی است که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران، مخابرات و ملی صنایع مس ایران پنج شرکت فعال تر بورس اوراق بهادار در پاییز سال 96 بودند.

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی جم، فولاد خوزستان، گروه مپنا و پالایش نفت تهران در رتبه های ششم تا پانزدهم جدول فعال ترین شرکت های بورسی در سه ماهه سوم سال 96 قرار دارند.

 از سویی دیگر رتبه های 16 تا 30 نیز برای شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملت، خدمات انفورماتیک، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی مبین، چادرملو، سایپا، سرمایه گذاری امید، ایران خودرو، داده گستر عصر نوین، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، آسان پرداخت پرشین، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و پتروشیمی فجر به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش فولاد کاوه جنوب کیش، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پتروشیمی خارک، فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، پارس خودرو، ایران ترانسفو، بانک تجارت، پتروشیمی فناوران، آلومینیوم ایران، پتروشیمی شازند، بانک انصار، بانک کارآفرین، به پرداخت ملت، نفت بهران، سرمایه گذاری دارویی تامین، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی شیراز، سرمایه گذاری خوارزمی و گروه صنعتی پاکشو در رتبه های 31 تا 50 را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به تجربیات بورس های اوراق بهادار در سطح بین الملل، شناسایی شرکت های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر گذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت های مالی انجام می شود.

بر این اساس شناسایی شرکت های فعال تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) می باشد.

شایان ذکر است 50 نماد فعال تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه شده و هر سه ماه به روز می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید

بسیاری از رانندگان و مالکان خودروهای تجاری قصد دارند کشنده‌ای با کیفیت‌ مثل فاو J۶-۴۶۰ را مالک شوند ولی نسبت خرید در بورس کالا مردد و نگران هستند. - اخبار بازار -

برخی از آنها تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است.
حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:
• پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:
سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.
• می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.
عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.
• برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان می‌دهند! با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.
برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.
ضمن اینکه:
• در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد! در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود.
• معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید.

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید