Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهيمي داوراني درباره جزئيات نشست رؤساي کميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور گفت: جلسه مذکور در راستاي تعاملات مجلس با دولت براي توسعه کشور و رفع مشکلات برگزار شد.
دبير شوراي هماهنگي رؤساي کميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي افزود: در نشست مشترک رؤساي کميسيون هاي تخصصي مجلس با رئيس جمهور موضوع ساماندهي موسسات مالي و اعتباري بررسي شد و نمايندگان مجلس اين موضوع را مطرح کردند که نظارت هاي بانک مرکزي در طي ادوار مختلف ضعيف بوده و در حال حاضر نيز مشکلات در بخش نظارتي شبکه بانکي وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* تخلفات بانک مرکزي در اعمال نظارت مشهود است
پورابراهيمي داوراني در ادامه افزود:در کميسيون اقتصادي و مجلس براساس ماده 226 آيين نامه، مصوب شده که مسائل مربوط به موسسات مالي و اعتباري در قوه قضاييه مورد رسيدگي قرار بگيرد چرا که تخلفات بانک مرکزي در اعمال نظارت مشهود است.
وي گفت: رئيس جمهور در نشست رؤساي کميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت که براساس گزارش ها مشکلات 98 درصد سپرده گذاران موسسات مالي و اعتباري رفع شده اين در حالي است که ما در جلسه مذکور به رئيس جمهور اطلاع داديم که گزارش هاي ميداني درباره مسائل مربوط به موسسات مالي و اعتباري با گزارش هاي بانک مرکزي تطبيق لازم را ندارد و پيشنهاد شد بررسي هاي ديگري نيز در اين باره انجام شود.

* پيشنهاد تعيين هيأتي ازجانب رئيس جمهور براي مسائل موسسات مالي و اعتباري غيرمجاز و مجاز غيرمنضبط
پورابراهيمي داوراني افزود:در اين جلسه از رئيس جمهور درخواست شد تا هيأتي تعيين شود که به صورت ميداني به مسائل موسسات مالي و اعتباري غيرمجاز و مجاز غيرمنضبط رسيدگي کند تا ميزان انطباق گزارش هاي بانک مرکزي با واقعيات در اين خصوص بررسي شود.
وي گفت: روساي کميسيون هاي اقتصادي مجلس در اين نشست مطرح کردند که گزارش بانک مرکزي درباره تسويه حساب با سپرده گذاران موسسات مالي و اعتباري با واقعيات ميداني همخواني ندارد.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تشکر از اهتمام رئيس جمهور به توجه به مسائل سپرده گذاران موسسات مالي و اعتباري افزود: با دستور رئيس جمهور و همچنين با هماهنگي رؤساي قواي مقننه و قضاييه حدود 11 هزار ميليارد تومان براي رفع مشکلات سپرده گذاران موسسات مالي و اعتباري لحاظ شده است تا حتي از طريق تهاتر دارايي هاي موجود، مشکلات سپرده گذاران موسسات مالي رفع شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی