Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات مردم به حق است گفت: خود ملت ایران پاسخ اغتشاش‌گران را می‌دهند و نیازی به ورود حکومت نیست. ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ استانها تهران نظرات

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ورامین، در رابطه با اتفاقات اخیر کشور اظهار داشت: ما این روزها شاهد حوادثی در کشور هستیم که زمینه آن از سال‌های خیلی قبل فراهم شده بود، مسائلی مانند مشکلات مؤسسات مالی و پولی، مؤسسه کاسپین، البرز، ایرانیان و افضل توس، مشکل پدیده شاندیز مشهد، رکود اقتصادی حاکم بر کشور، افزایش بیکاری در جامعه و عدم تلاش برای اشتغال‌زدایی زمینه‌ساز اعتراضات صنفی و گروهی را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اعتراضات به مجلس شورای اسلامی منعکس می‌شد و این گروه‌ها جلوی مجلس تجمع می‌کردند تا پیام خود را به گوش نمایندگانشان در مجلس برساندند که البته مجلس هم برای برطرف کردن آن‌ها تلاش خود را به‌کار می‌بست و از دستگاه‌های اجرایی و دولت می‌خواست این مشکلات برطرف شود، که بخشی از این مشکلات برطرف شد و بخش عمده‌ای از این مشکلات نیز باقی ماند و زمینه‌ای شد تا مردم مطالبات اقتصادی خود را به صورت اعتراضی به خیابان‌ها بکشانند. 

خواسته‌های مردم همان‌هاست که مقام معظم رهبری 10 سال بر آن تأکید دارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌حق بودن مطالبات و اعتراضات مردمی افزود:  خواسته‌های مردم، سیاسی و غیرمعقول نبود بلکه مطالباتی بود که مقام معظم رهبری نیز از 10 سال پیش تاکنون همواره بر آن‌ها تأکید داشتند اینکه مقام معظم رهبری در این مدّت هر سال را به یک موضوع اقتصادی اختصاص می‌دادند و یک موضوع اقتصادی را شعار سال قرار می‌دادند برای این بود که پیش‌بینی می‌کردند که چنین مسائلی پیش بیاید، اقتصاد مقاومتی که ایشان سال‌هاست مطرح می‌کنند برای جلوگیری از همین مشکلات است.

نقوی حسینی عنوان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بر جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا تأکید می‌کردند برای این بود که می‌دانستند این مسئله زمانی سبب تعطیلی مراکز تولیدی ما می‌شود و وقتی مراکز تولیدی ما تعطیل شود بیکاری افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه معضلات اجتماعی بیشتر می‌شود اما دولت‌ها توجه نکردند یا همّت و همّ و غمّشان این نبود که این مشکلات را برطرف کنند تا این اعتراضات بروز کرد اما این اعتراضات در مسیر تغییر ماهیت داد و اعتراض به اغتشاش تبدیل شد.

 اعتراضات به‌حق مردم با ورود دشمنان به اغتشاش تبدیل شد

وی با بیان اینکه عدم توجه به اعتراضات مردمی مسبب ایجاد اغتشاش شد گفت:‌ زمانی این اعتراضات به اغتشاش تبدیل شد که دشمنان و معاندان خصمانه ملت ایران که 4 دهه است علیه ملت ایران هر توطئه‌ای خواستند کردند و هر نقشه‌ای کشیدند و هر فتنه‌ای علیه ملت ما طراحی کردند در واقع اعتراض منشأ داخلی دارد اما اغتشاش منشأ خارجی دارد در حال حاضر آمریکا، اسرائیل و عربستان وارد میدان شده‌اند تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و مردم مطرح نیستند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک با بیان اینکه اگر آمریکا مدافع حقوق ملت ایران نباید تحریم‌ها را اعمال می‌کرد خاطرنشان کرد: ترامپ که دو ماه قبل به ملت ایران توهین کرد و ملت ایران را از تریبون سازمان ملل تروریست نامید حال آمده از حقوق ملت ایران صحبت می‌کند، وی آن زمان که به ملت ایران توهین کرد مگر بین اصلاح طلب و اصولگرا و شیعه و سنی و ترک و لر تفکیک قائل شد؟ او به همه ملت ایران توهین کرد اما حال حرف از حقوق ملت ایران می‌زند، آمریکایی که بارها در این 40 سال گذشته ملت ایران را تهدید کرده و ملت ما را تحت فشار قرار داده حال از حقوق ملت ایران صحبت می‌کند.

 عربستان که در کل نظام خود صندوق رأی را به مردم نشان نداده از حقوق ملت ایران دَم می‌زند

نقوی در ادامه با اشاره به رفتارهای عجیب مقامات عربستان سعودی در قبال اعتراضات ملت ایران و اعلام دفاع از ملت ایران، خطاب به سران این کشور بیان کرد: شمایی که در طول کل نظام سیاسی خود تاکنون یک بار صندوق رأی را به ملت خود نشان نداده‌اید و ده‌ها سال است به صورت قبیله‌ای و طایفه‌ای بر این مردم حکومت می‌کنید تا جایی که مردمتان در قانون‌گذاری و مدیریت اجرایی هیچ نقشی ندارند چطور از حقوق ملت صحبت می‌کنید؟! اگر این گونه است به ملت خود حق بدهید تا در تعیین سرنوشت خودشان یک بار رأی بدهند.

وی افزود: امروز کشوری در مورد حقوق ملت صحبت می‌کند که مطالبات به حق ملت یمن را با موشک و بمب خوشه‌ای جواب می‌دهد، مگر ملت یمن چه می‌گویند، آن‌ها می‌خواهند خودشان تعیین سرنوشت کنند، شما که در بحرین در مقابل 80 درصد مردم با توپ و تانک و بمب ایستاده‌اید تا خواسته‌هایشان عملی نشود، از حقوق ملت‌ها صحبت می‌کنید؟! اینها ذره‌ای به حقوق ملت‌ها اعتقادی ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اکنون دشمن و گروه‌های تروریستی به مسئله اعتراضات ورود پیدا کرده‌اند و می‌خواهند از این اعتراضات به‌حق مردم، بهره‌برداری ناحق کنند عنوان کرد: در حال حاضر دیگر بحث اعتراضات صنفی و گروهی نیست بلکه بحث اغتشاش است، ساختارشکنی و اهانت به مقدسات مردم است، خسارت وارد کردن به جان و مال مردم است، این پدر و پسری که در دورود کشته شدند چه گناهی داشتند چرا به اموال عمومی مردم خسارت وارد می‌شود؟

 خود ملت ایران پاسخ اغتشاش‌گران را می‌دهند و نیازی به ورود حکومت نیست

نقوی سپس با اشاره به نقش مردم در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: من فکر می‌کنم ملت ایران باهوش هستند و فریب این‌گونه مداخلات و توطئه‌ها را نمی‌خورند و نیازی به ورود حکومت نیست، ملت خود جواب این دشمنی‌ها را می‌دهد و در مقابل این اغتشاش‌گرانی که عامل دست بیگانگان شده‌اند می‌ایستند و همان‌گونه که در روزهای قبل نیز دیدیم در بسیاری از شهرها وارد صحنه شدند، ملت با همه مشکلات و مطالبات به‌حقی که دارند، اجازه نمی‌دهند این مطالبات به حقشان مورد بهره‌برداری ناحق دشمنان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات مردم در کف خیابان نیست گفت: وقتی مطالبات به‌حق به اغتشاش کشیده شد در مرحله نخست همه ملت ایران باید دست به دست هم بدهند و جلوی این بی‌نظمی و ساختارشکنی را بگیرند و دوم اینکه مطالبات خودشان را همان‌طور که جلوی مجلس می‌آیند و خواسته‌هایشان را بیان می‌کنند، از کانال‌های رسمی دنبال کنند که حق مسلم آن‌ها است و سوم اینکه مسئولان کشور و مسئولان سه قوا دست به دست هم دهند و مشکلات مردم را برطرف کنند و به این تقاضای به‌حق مردم پاسخ دهند، نباید مطالبات مردم روی زمین گذاشته شود، ما به عنوان نماینده مردم اعتراضات را حق مردم می‌دانیم اما اغتشاش را نه تنها مردمی نمی‌دانیم بلکه منشأ آن را نیز خارجی می‌دانیم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در پایان با اشاره به توهین اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران خاطرنشان کرد: این نوع توهین‌ها را ما بارها از مقامات آمریکایی شنیده‌ایم، به ویژه از همین دولت اخیر که دولتی است که به تعبیر مقام معظم رهبری نه بازیگر خوبی است و نه عقل درست و حسابی دارد اما مسئله اینجاست که اگر فشارهای اقتصادی هم به ملت ایران وارد شده باعث و بانی آن آمریکا است و خودشان به ملت ایران فشار وارد کرده و تحریم‌ها را اعمال می‌کنند بنابراین این مسئله هم به خودشان برمی‌گردد.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول

هونگچی H۵ محصول وارداتی گروه بهمن است که نخستین نمونه‌های آن اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شدند. مالکان خودرو‌های وارداتی جدید به‌طور معمول خودرو‌های تحویل‌شده را برای فروش آگهی می‌کنند، ازاین‌رو قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد مشخص شده است. این خودرو با قیمتی بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در بازار آزاد، به یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی ایران تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، البته باید یادآور شویم که قیمت هونگچی H۵ از سوی گروه بهمن معادل دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال برای خرید هونگچی H۵ از بازار آزاد، باید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد بپردازید. البته در برخی آگهی‌ها، قیمت این خودرو تا هشت میلیارد تومان نیز ذکر شده است!

جدول قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

بدون شک تصور لوکس بودن هونگچی اچ ۵، نقش مهمی در افزایش بهای این سدان دارد و فروشندگان سعی دارند جایگاه هونگچی H۵ را در بازار ایران ارتقا دهند تا اتومبیل خود را گران‌تر بفروشند. سطح امکانات به‌کاررفته در هونگچی H۵ نیز قابل‌قبول است و مواد باکیفیتی را در نقاط مختلف کابین خودرو خواهید یافت. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که همچنان هونگچی H۵ یک محصول چینی است و نباید با محصولات اروپایی مقایسه شود.

بهای فول‌ترین نسخه هونگچی H۵ در بازار امارات متحده عربی ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) است. همین نسخه خودرو در بازار عربستان سعودی نیز ۱۰۲ هزار ریال سعودی (یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین خرید هونگچی H۵ با قیمت ۶، ۷ یا ۸ میلیارد تومان به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

دیگر خبرها

  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • حربه زنگ زده یهودستیزی