Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی باعث شده که در سال‌های اخیر شاهد فرونشست زمین در بخش‌های مختلف کشور باشیم که این مساله موجب خالی شدن زمین می‌شود و می‌توان گفت که در اثر وقوع زلزله می‌توانیم شاهد فرونشست‌های عمیقی تری باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله فاضلی با اشاره به اهمیت طرح احیاء و تعادل‌بخشی، اظهار کرد: در حال حاضر ناچار به کاهش برداشت بی رویه آب هستیم و از آنجایی که عمده مصرف آب در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد باید تدابیر لازم در کاهش برداشت در این حوزه انجام شود که در این مرحله نقش وزارت جهاد کشاورزی بسیار حیاتی و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۲ میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی توسط کشاورزان برداشت می‌شود، ادامه داد: براساس طرح احیاء و تعادل بخشی باید این عدد به ۳۰ میلیارد مترمکعب برسد به همین دلیل لازم است وزارت جهاد کشاورزی به مساله برداشت آب کشاورزان توجه بیشتری کند و منافع کشور را در این حوزه در نظر بگیرد.

دبیر اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی شرکت مدیریت منابع آب ایران آموزش کشاورزان در این مقطع زمانی در حوزه برداشت از آب‌های زیرزمینی را بسیار مهم دانست و افزود: اگر شرایط به همین صورت پیش برود قطعا در چهار سال آینده از نظر امنیت آبی با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، لذا باید کشاورزی در کشور با یک استراتژی درست پیش برود.

فاضلی با اشاره به اهمیت و تاثیر طرح احیاء و تعادل‌بخشی در کاهش تاثیرات مخرب کاهش آب‌های زیرزمینی، گفت: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا سفره‌های زیرزمینی به حالت قبل برگردند که این مساله را می‌توان اصلی‌ترین هدف طرح تعادل‌بخشی دانست. علاوه بر این نیز گشت و بازرسی، انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور روی چاه‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌که آگاه سازی مردم نقش بسیار مهمی دارد، گفت: آبی که در حال حاضر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود حق همه مردم است و هر کسی به نوعی از این منابع سهم می‌برد به همین دلیل لازم است که این حوزه به خوبی ساماندهی شود، چرا که نباید برای مصرف آب کشاورزی، آب شرب ۸۰ میلیون نفر به خطر بیفتد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)