Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران افزود: کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به مدت مشابه حدود 21 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: 305 فقره پرونده قاچاق کالا امسال وارد تعزیرات حکومتی این شهرستان شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی جریمه محکومیت پرونده‌های متخلف را 19 میلیارد و 884 میلیون ریال ذکر کرد.
وی ابراز کرد: 89 هزار نخ سیگار خارجی در مارک‌های مختلف در این شهرستان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 99 درصد افزایش یافته است.
رحیمی افزود: 16 هزار و 864 شعله لامپ خارجی، 45 هزار و 202 عدد آدامس و شکلات، 21 هزار و 536 قلم انواع لوازم‌التحریر و سه هزار و 557 تخته فرش و پتو قاچاق امسال در این شهرستان کشف شد.
وی ادامه داد: کالاهای کشف شده از سوی ادارات و نهادهای متولی و نظارتی شامل گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، تنباکو، پوشاک و سیگار بوده است.
بیش از 34 میلیارد و 365 میلیون ریال کالای قاچاق در سال 95 در این شهرستان کشف شده بود.
شهرستان گچساران چهار هزار و 700 واحد صنفی در قالب 28 اتحادیه صنفی دارد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
2082/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین

میترا عقیلی مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۶ قلم کالای غیراستاندارد در نمایشگاه ملزومات جهیزیه که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد، به علت غیر استاندار بودن از سوی بازرسان اداره استاندارد قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

وی افزود: بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین در ۲ نوبت مجزا در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه نسبت به بازدید و بازرسی از غرفه‌های موجود در نمایشگاه اقدام کردند.

عقیلی با بیان اینکه بازرسان در مرحله نخست به غرفه‌های موجود بابت جمع آوری کالا تذکر دادند، اضافه کرد: در بازدید دوم که بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه انجام شد، متاسفانه با وجود تذکرات به برخی از غرفه‌ها هنوز کالای غیر استاندارد توزیع می‌شد که در حضور نماینده و مجری نمایشگاه دستور جمع آوری کالا‌های غیراستاندارد شامل انواع ظروف تفلون، اجاق گاز، کولر آبی، سبزی خردکن، چیپس و پفک صادر شد.

عقیلی با اشاره به اینکه توزیع اقلام غیر استاندارد خط قرمز سلامت و ایمنی مردم محسوب می‌شود، یادآور شد: متاسفانه برای چندمین مرتبه است که در نمایشگاه بین المللی قزوین که انتظار می‌رورد با کیفیت‌ترین کالا‌ها در معرض نمایش و فروش قرار گیرد، این اتفاق رخ می‌دهد و مجریان و مسوولان نمایشگاه‌ها اجازه می‌دهند اقلام غیراستاندارد در معرض دید مردم قرار گیرد و حتی به فروش رسد که لازم است مدیر عامل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین، به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول ضمن یادآوری مجدد اینکه توزیع کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که فاقد نشان استاندارد باشند ممنوع است، بیان کرد: در صورت مشاهده عرضه این گونه کالاها، مطابق ماده ۱۵ و ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، بازرسان استاندارد در تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده حضور می‌یابند و تمامی غرفه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند و هم استانی‌ها نیز در هنگام خرید کالا‌ها بر درج علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بر روی محصولات دقت لازم به عمل آورند و کد درج شده را پس از استعلام از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم