Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@22:54:41 GMT

کلنگ‌زنی طرح 100 واحدی مسکن در محله سیروس تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۳۱۶۱

‍‍‍‍‍‍

عملیات نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری در مناطق ناکارآمد با کلنگ‌زنی طرح 100 واحدی مسکن در محله سیروس تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز مراحل عملیاتی نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با مراسم کلنگ‌زنی طرح مسکونی 100 واحدی در محله سیروس واقع در منطقه 12 شهرداری تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان ، معاون معماری و شهرسازی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این طرح مسکونی که در اراضی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به وسیله شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن در این منطقه ساخته خواهد شد به عنوان الگوی پشتیبان طرح پیشگام برنامه ملی بازآفرینی در استان تهران بوده و همچنین قرار است طبق الگوی طرح مسکن اجتماعی اجرائی شود.
طرح بازآفرینی سیروس در 12 محله و 5 مرحله برنامه‌ریزی شده که این پروژه 100 واحدی یکی از آن ها خواهد بود.
همچنین تامین مشارکت مردم، مشارکت بخش عمومی و خصوصی دولت در سطح برنامه‌ریزی، طراحی و انجام فعالیت‌های عمرانی، سامان‌دهی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و بهسازی و نوسازی بناها و فضاهای عمومی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی از چشم‌اندازهای کلی این طرح به شمار رفته و از سوی دیگر سازمان‌یافتگی محیط و سیمای عمومی، تعیین تراکم‌های جمعیتی و ساختمان مناسب و تامین شبکه حرکتی پیاده و سواره مطلوب از اهداف کالبدی آن محسوب می‌شود.
مطابق جزئیات طرح «پیشگام»، ساخت 55 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران برای افق 5ساله، هدف‌گذاری شده است؛ به‌طوری‌که با شروع فاز اول، امکان تکرار این ظرفیت برای هر سال وجود داشته و ساخت‌وساز در این طرح با سه روش «محلی‌سازی»، «محله‌سازی مرحله‌ای» و «محله‌سازی جایگزین» انجام می‌شود.
براساس این طرح نوسازی از طریق پروژه‌های محلی متعارف و کم‌ واحد و همچنین مقیاس بزرگ با پراکندگی طرحها در عرض بافت هدف اصلی روش اول تحت عنوان محلی‌سازی بوده و به مواردی از جمله ورود توسعه‌گر به محلات، مذاکره با مردم و توافق برای تجمیع 3 تا 5 پلاک ناپایدار (200 تا 300 زمین حاصله)، امضای قرارداد مشارکت وتعیین سهم الشرکه مالکین، تعریف پروژه‌های متعدد و پراکنده در بافت، اسکان موقت ساکنین، ساخته شدن پروژه‌ها وتحویل 50 درصد واحدها به مشارکت کنندگان، پراکندگی پروژه‌ها به لحاظ مقطعی وهم گرایی در طول دوره نوسازی، گسترش تصاعدی تا نوسازی کل محله، راهبرد عملیاتی پیشبرد طرح معاوضه (تبدیل ستانده به نهاده مرحله بعدی)، در نظر گرفتن فضاهایی از تجمیع پلاک‌ها به عنوان سرانه‌ها و خدمات عمومی و بازآفرینی و اصلاح تدریجی بافت اشاره دارد.
همچنین روش دوم نیز تحت عنوان محله‌سازی مرحله‌ای با هدف نوسازی از طریق تجمیع بلوکی پلاک‌های فرسوده و ناپایدار و راهبرد بازانتظام زمین (با تفکیک بلوک ها و قطعات محلی - پازل ساده) به مسائلی از قبیل تعریف مشارکت با ساکنین ازجانب توسعه‌گر، حل مسئله اسکان موقت، اجرا در محلاتی که بازانتظام فضا منجر به بهره‌دهی بیشتر زمین شود، طراحی جدید برای عملیات؛ ضمن توجه به فضاهای هویت بخش و تناسب‌های شهری لازم، طراحی الگوی شهری محل هدف با نگاه شروع عملیات مرحله‌ای از امکان پذیرترین قطعه، تعداد تجمیع پلاک‌های فرسوده ( تعدادی که زمین مورد نیاز برای عملیات یک قطعه یا بلوک مسکونی را فراهم سازد)، قابلیت گسترش عملیات نوسازی به صورت تصاعدی، تبدیل بخشی از قطعات به سرانه‌ها و فضای عمومی یا باز، برطبق طرح و توجه به ضریب مشارکت و جانشینی املاک مردم تأکید دارد.
براساس الگوی طرح تدوین شده، روش سوم با عنوان محله‌سازی جایگزین نام‌گذاری شده و مواردی چون نوسازی از طریق ساخت شهرک‌ها یا مجتمع‌های مسکونی برای جایگزینی مکانی-قرینه‌ای محلات به صورت همسایگی و پیشبرد عملیات نوسازی با استفاده ترتیبی از زمین‌های محلات قبلی برای محلات همسای? بعدی از اهداف اصلی آن محسوب می‌شوند.
امکان‌پذیری اصل حاکم بر سه سطح به شمار رفته و هر سه عملیات به طور همزمان قابل اجرا هستند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرایند احداث آن آغاز شده است.
زلفی گل با بیان اینکه طی دو سال و نیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: تا پایان دور اول دولت مردمی آیت الله رئیسی ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی با بهره برداری می رسد.
زلفی گل درخصوص مصوبه سفر هیئت دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت بیان کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می‌‍کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.
وزیر علوم درخصوص کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می‌شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228582 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان