Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش آمریکا در یک هفته گذشته حملات هوایی خود علیه شبه‌نظامیان در سومالی را تشدید کرده و دست‌کم ۱۷ شبه‌نظامی الشباب که در حملات تروریستی ازجمله در کنیا نقش داشته‌اند، کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، واحد فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا در دو بیانیه مجزا اعلام کرد: نیروهای این کشور چهار تروریست را در منطقه‌ای در ۲۵ کیلومتری غرب شهر موگادیشو در شب ۲۷ دسامبر کشته و در همین راستا یک خودروی بمب‌گذاری شده را نیز از بین برده و جلوی آسیب دیدن مردم در انفجار احتمالی این خودرو را در شهر موگادیشو گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد فرماندهی در عین حال اعلام کرد که در تاریخ ۲۴ دسامبر نیز ۱۳ تروریست الشباب در جنوب سومالی به عنوان تشدید حملات هوایی آمریکا علیه این شبه‌نظامیان در این کشور کشته شدند.

در بیانیه این واحد فرماندهی آمده است: نیروهای آمریکایی همچنان به استفاده از همه تدابیر مناسب و اختیار داده شده ادامه خواهند داد تا از امنیت آمریکا، شرکا و منافعش محافظت کرده و جلوی هرگونه پناهگاه امن گروه‌های تروریستی را بگیرد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: این تدابیر شامل شراکت با نیروهای صلح‌بان "آمیسوم" و ارتش ملی سومالی در قالب عملیات‌های ضد تروریستی ترکیبی و هدف قرار دادن تروریست‌ها و پناهگاه‌های امن‌شان، کمپ‌های آموزشی آنها در سومالی و منطقه می‌شود.

در عین حال در ماه‌های اخیر نیروهای آمریکایی چند سری حملات پهپادی در سومالی انجام داده و شبه‌نظامیان داعش و الشباب را در این حملات هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن