Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، گفت: ثبت ملی آثار ناملموس می تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ این منطقه شود، به همین منظور تعداد ۴۰ میراث ناملموس در شهرستان اردستان، شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صدوقی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: هفت میراث ناملموس شهرستان اردستان شناسایی و به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، پیشنهاد شده تا در فهرست ناملموس کشور ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از این میراث ناملموس که در قالب شهرستانی و بخشی دیگر در قالب شهری و بخشی دیده شده همچون گویش محلی اردستان، تهیه رب انار، تهیه کاچی به عنوان یک غذای سنتی، آهنگری سنتی زواره، نخل گردانی در زواره، شیوه پامنبری شهر زواره و محصولات دامی و بومی شهر مهاباد بوده که از گذشته به یادگار مانده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: میراثهایی همچون سنگ تراشی و سبد بافی اردستان هم روی آن کار می شود تا به عنوان دو اثر ناملموس دیگر در آینده ای نزدیک به اداره کل پیشنهاد شود.

صدوقی با بیان اینکه ثبت ملی آثار ناملموس می تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ این منطقه شود، تصریح کرد: 40 میراث ناملموس در شهرستان اردستان شناسایی شده است که بعضی از آنها فراموش شده که با معرفی آن نسبت به معرفی منطقه اردستان کمک می کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان همچنین، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در خصوص حوزه گردشگری و طبیعت گردی اردستان، اعلام آمادکی کرده و جلسات آن با حضور مسئولان شهرستان و استان برگزار شده که با اعتبار اولیه 420 میلیارد ریال مرحله اول آن اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در محل ساختمان موسسه امین دایر خواهد بود و ساعت بازدید از بعد از افطار تا ساعت ۱۲ شب است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: در این نمایشگاه اغلب دست‌بافته‌های بانوان سرپرست خانوار به نمایش گذاشته شده است و در برگزاری آن موسسه خیرین امین، اتاق اصناف، اداره امور عشایری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری اشنویه مشارکت دارند.

او گفت: از برنامه جانبی این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان و پخت نان محلی است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری شهرستان ورامین برپا شد.
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه
  • برگزاری جشنواره غذا‌های ثبت ملی بافق
  • اولین مجتمع گردشگری دامغان احداث می شود
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به ۵ واحد افزایش یافت
  • پیش‌بینی اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر
  • صدور اولین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل در استان سمنان
  • ثبت ملی زبان ترکی خلجی در استان مرکزی
  • برگزاری نوروزگاه در میاندوآب
  • ثبت شیرینی سنتی گوشفیل در فهرست میراث ناملموس ملی