Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بامداد امروز (سه‌شنبه) اصلاح قانون "قدس یکپارچه" را که مانع از هر گونه تغییر در مرزهای قدس می‌شود، مگر با رای موافق ۸۰ نماینده از مجموع ۱۲۰ عضو تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کنست در بررسی دوم و سوم این قانون که هر گونه تصمیم گیری درباره تقسیم قدس را مستلزم رای دو سوم اعضای کنست می‌کند، با ۶۴ رای موافق مقابل ۵۱ رای مخالف موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون بر ممنوعیت مذاکره در مورد شهر قدس یا کوتاه آمدن از آن یا هر بخشی از این شهر و تقسیم آن در هر گونه سازشی در آینده با فلسطینی‌ها تاکید کرده است.

این قانون همچنین در این باره است که هر گونه تغییری در حاکمیت حقوقی و سیاسی محله‌های قدس مستلزم رای موافق ۸۰ عضو از مجموع ۱۲۰ نفری کنست یعنی رای موافق دو سوم نمایندگان است.

به موجب قانون جدید، امکان تعدیل مرزهای شهرک قدس آنطور که اسرائیل ترسیم کرده، وجود دارد، به طوریکه مناطق اسرائیلی به آن ملحق شده یا محله‌های فلسطینی از آن جدا می‌شوند.

دفتر اطلاع‌رسانی کنست تاکید کرد، این قانون اجازه ترسیم مجدد خطوط مرزی شهرک قدس را داده است، به طوریکه مناطق در شهر تحت حاکمیت اسرائیل می‌مانند، بدون اینکه بخشی از پایتخت باشند.

این دفتر افزود: در صورتیکه دولت تصمیم بگیرد که از این مناطق چشم پوشی کند باید آن را به همه‌پرسی ملی بگذارد و این شامل حال هر نقطه‌ای تحت حاکمیت اسرائیل می‌شود و دیگر حصول رای دو سوم اعضای کنست نیاز نیست. امکان اعتراض به ماده‌ای که مستلزم رای دو سومی برای تقسیم قدس با اکثریت رای ۶۱ عضو است،‌ وجود دارد.

رویترز گزارش داد که بر اساس لایحه قبلی، باید ۶۱ رای برای موافقت با هر گونه پیشنهادی در زمینه واگذاری بخشی از این شهر به "یک طرف خارجی" داده می‌شد، اما بر اساس این اصلاحیه، اکنون باید ۸۰ رای داده شود.

بدین ترتیب، رژیم صهیونیستی محدودیت‌های خود را برای رای گیری احتمالی در آینده در زمینه واگذاری بخش‌هایی از قدس به فلسطینی‌ها بیشتر کرده است.

حزب لیکود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل رهبری آن را برعهده دارد، روز یکشنبه نیز با اکثریت قاطع به پیش‌نویس قانونی جهت الحاق تمامی شهرک‌های یهودی نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی موافقت کرد.

این گام‌ها در کمتر از یک ماه بعد از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس انجام گرفت.

در این راستا صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به رادیو صدای فلسطین گفت:‌ رای کنست به قانون قدس یکپارچه امتداد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است. محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استراتژی فلسطین را برای مقابله با تحمیل راه‌حل‌ها که برای نابودی مساله فلسطین است، مشخص کرده است.

عریقات تاکید کرد، رهبری فلسطین هر تلاش آمریکایی و اسرائیلی را برای تحمیل راه حل ساقط می‌کند و این کار را از طریق حصول عضویت کامل در سازمان ملل انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد، رفتن فلسطین به شورای امنیت و دادگاه کیفری بین‌المللی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با طرح‌های نابودی برنامه ملی ماست.

دبیرکل کمیته اجرای ساف گفت:‌ دولت کنونی آمریکا مواضع اشغالگری را دنبال و تایید می‌کند، این برخلاف مواضع دولت‌های قبلی آمریکا است که به راه حل دو کشوری متعهد بودند.

عریقات خاطرنشان کرد، این تغییر از رای دادن کنگره آمریکا به قطع کمک‌های مالی به دولت فلسطین شروع شد و با عدم تمدید فعالیت هیئت وابسته ساف در واشنگتن و سپس اعلام ترامپ درباره قدس ادامه یافت که این امر ماهیت روابط دو جانبه آمریکا و فلسطین را تعیین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.


 

 

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت