Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@13:59:43 GMT

ادعای میدل‌ایست‌آی درباره بن طلال

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۳۳۳۷

ساعت24-یک سایت انگلیسی از اعتصاب غذای طلال بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستانی در اعتراض به بازداشت پسرانش توسط ولیعهد خبر داد.

 سایت "میدل ایست آی" انگلیس در گزارشی فاش کرد، طلال بن عبدالعزیز، برادر ناتنی ملک سلمان، پادشاه عربستان در اعتراض به بازداشت سه تن از پسرانش و در راس آنها ولید بن طلال، ثروتمندترین تاجر عربستانی دست به اعتصاب غذا زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته برخی منابع خالد، دیگر پسر طلال بن عبدالعزیز به دلیل بحث با یکی از مسئولان دولتی در مورد برادرش ولید و درخواست برای آزادی او بازداشت شد و برادر کوچک آن دو نیز به اتهام مشاجره بازداشت شدند.

طبق این گزارش، شاهزاده طلال بن عبدالعزیز از تاریخ دهم نوامبر گذشته یعنی یک هفته پس از بازداشت پسرانش دست به اعتصاب غذا زد و تاکنون ۱۰ کیلوگرم از وزنش را از دست داده است.

طبق این گزارش، طلال بن عبدالعزیز ۸۶ ساله کمی پس از بازداشت پسر اولش ولید در تاریخ چهارم نوامبر گذشته از غذا خوردن امتناع ورزید. هفته گذشته وی در بیمارستان ملک فیصل در ریاض بستری شد.

این سایت به نقل از منبعی اعلام کرد، هیچ تردیدی درمورد اینکه شاهزاده طلال از خوردن غذا خودداری می‌کند، وجود ندارد، ما او را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم چرا این کار را کرده است. در حقیقت علت پزشکی برای کاهش وزن او وجود ندارد.

به گفته منبع مذکور، طلال ماه قبل پس از آغاز اعتصاب غذا به برخی از دوستانش گفته بود که راه درست در اعتراض مدنی است تا نگاه‌ها را متوجه طغیانی کند که محمد بن سلمان، پسر برادرش به بهانه مبارزه با فساد علیه او به راه انداخته است.

منبع یاد شده تاکید کرد، بستری شدن طلال در بیمارستان باعث تجمع بسیاری از اعضای خانواده آل سعود در آنجا و راهی برای اطلاع از ماجرا شده است.

در مقابل گروهی درباره این مساله ابراز تردید کرده و می‌گویند، اگر او قصد اعتصاب غذا داشت، آن را اعلام می‌کرد، او دچار بیماری آلزایمر و چند بیماری دیگر مرتبط با سن و سالش است.

شاهزاده طلال به عنوان یک لیبرالیست در سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ به عنوان وزیر دارایی در دولت ملک سعود مشغول به فعالیت بود، او در دهه ۶۰ به دلیل رهبری جنبش شاهزادگان سرخ که خواستار پایان یافتن حکومت مستبد پادشاهی است به "شاهزاده سرخ" مشهور شد.

خاندان پادشاهی با این جنبش مخالفت و او را به قاهره تبعید کردند در ادامه مادرش توانست روابط خاندان حاکم با او را اصلاح کند،‌ او مدتی تفکرات و نظراتش را بیان نمی‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۷ بار دیگر در گفت‌وگویی با یک شبکه ماهواره‌ای مصری دوباره نظرات خود را مطرح کرد.

میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت