Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:37:24 GMT

طلبه جوانی که مدافع حرم شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۳۹۱۶

طلبه جوانی که مدافع حرم شد

امیرپژمان حبیبیان کارگردان مستند «غریبه ای در میقان» بیان کرد که این اثر درباره طلبه جوانی است که سعی می‌کند مردم را به مسجد جذب کند اما در نهایت مدافح حرم و شهید می‌شود.

به گزارش مشرق، امیرپژمان حبیبیان کارگردان مستند «غریبه ای در میقان» که در هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» حضور دارد گفت: این فیلم ۴۲ دقیقه ای درباره طلبه جوان کرجی است که برای تبلیغ وارد روستایی به نام میقان واقع در شاهرود می شود و تلاش می کند جوان ها را به مسجد بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این مسیر با مقاومت هایی روبه رو و ناگزیر می شود روستا را ترک کند. این جوان طلبه در ادامه راهش یک مدافع حرم و در نهایت شهید می‌شود.

وی افزود: ما این شهید را ندیده اما وصف او را شنیده بودیم به همین دلیل به روستای میقان رفته و با اهالی روستا مصاحبه کردیم. البته ما از فیلم هایی آرشیوی این شهید که مربوط به دوران حضور او در سوریه است نیز استفاده کردیم ضمن اینکه یک سری فایل های صوتی مربوط به حضور این طلبه در روستای میقان وجود داشت که ما از آنها هم در ساخت «غریبه ای در میقان» بهره بردیم.

حبیبیان اظهار کرد: ما این مستند را به سفارش منطقه هشت شهرداری ساختیم اما یک کار سفارشی نیست بلکه از مشورت آنها برای ساخت «غریبه ای در میقان» استفاده کردیم.

این کارگردان اضافه کرد: طلبه مستند ما متولد ۱۳۶۷ و یک جوان خاص بود زیرا توانسته بود با جوانان ارتباط خوبی برقرار و با آنها به زبان خودشان صحبت کند. او جزو افرادی بود که خودش سراغ آدم ها می رفت و با آنها به صحبت می پرداخت تا آنها را جذب مسجد کند.

حبیبیان در پایان بیان کرد: مساله ای که در مقوله فیلمسازی درباره شهدای مدافع حرم وجود دارد این است که بسیاری از فیلمسازان از یک زاویه به آنها نگاه می کنند و تنها درباره شهادت این افراد فیلم می سازند در حالی که زندگی شهدای مدافع حرم نکات جالب بسیاری دارد به همین دلیل به نظرم اگر فیلمسازان ما جامع تر و دقیق تر به زندگی آنها نگاه کنند می توانند فیلم هایی بسازند که حتی مخاطبان عام هم با این آثار ارتباط برقرار کنند و به همین ترتیب شهدای مدافع حرم الگوی جوانان شوند.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام مهدی نجم افزود: این دسته از داوطلبان می‌توانند پس از ثبت نام برای سطح مورد نظر با شرکت و موفقیت در آزمون و طی مراحل گزینش، در این حوزه‌ها پذیرش شوند.
وی گفت: ثبت نام حوزه علمیه خواهران، هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir و یا بصورت مراجعه حضوری به حوزه‌های علمیه خواهران  انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون در سه سطح ۲  ، ۳ و ۴ برگزار میشود افزود: داوطلبان متقاضی پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۳ موظف هستند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت این مرکز ثبت نام خود را برای مدارس مورد نظر انجام دهند.
حجت الاسلام مهدی نجم افزود: در آزمون امسال داوطلبانی که دارای مقطع سیکل هستند بدون آزمون و با شرط معدل ۱۵ می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند.
آزمون حوزه‌های علمیه خواهران بصورتد همزمان ۳۱ تیرماه برگزار میشود.
در حال حاضر ۱۲۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • با درخواست آنچلوتی: بازگشت مدافع جوان به رئال
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است