Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات کربلای 5 با موفقیت رزمندگان سپاه اسلام و شهادت دوستان عزیزی که آن ها را از دوران کودکی می شناختم به اتمام رسید. این عملیات به اتمام رسید و من از کاروان شهدای گرانقدر جا ماندم و یک عمر حسرت روی دلم نشست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، در قسمت قبل از سلسله خاطرات محمدرضا کیهانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، داستان شهادت شهید عماد کوران مجاهد اصفهانی را منتشر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه خاطرات این رزمنده هشت سال دفاع مقدس را منتشر می کنیم:

 

برای انجام عملیات کربلای 5 عازم خط مقدم جبهه شدیم. شهید محمد عزیزی شفا شهردار قروه بود که با لباس بسیجی در عملیات کربلای 5 حضور داشت. شهید عزیزی شفا نیروی واحد رزمی مهندسی بسیج بود و عاشقانه وارد خط مقدم جبهه شده بود و در منطقه عملیاتی شلمچه خدمت می کرد.

 

شهید عزیزی شفا قبل از اینکه به عملیات کربلای 5 اعزام شود، تمام کارهایش را انجام داده بود و سبک بال به منطقه آمده بود. ایشان تمام قرض هایش را تمام و کمال پرداخت کرده بود و در حالیکه خودش را آماده شهادت کرده بود به منطقه آمده بود.

 

نیروهای اعزامی از قروه همدیگر را به خوبی می شناختند به همین خاطر تعدادی از دوستان می گفتند: شهید عزیزی شفا قبل از آخرین اعزامش به منطقه، حتی مهریه همسرش را پرداخت کرده بود و در حالیکه هیچ دِینی بر گردن نداشت، خودش را آماده پرواز به آسمان ها کرده بود.

 

هنگام اذان ظهر بود و شهید محمد عزیزی شفا در حالیکه کنار تانکر آب مشغول وضو گرفتن بود، گلوله توپ بعثی ها در کنار دستش به زمین نشست و شهید عزیزی شفا در همان لحظه با خون خودش وضو گرفت و عاشقانه به دیدار معبود شتافت.

 

شهید محمدرضا علیشاهی یکی از دیگر از شهدای کربلای 5، مؤذن عملیات بود و رزمندگان کردستانی عملیات کربلای 5 را با صوت اذان شهید محمدرضا علیشاهی می شناسند. برای شهید علیشاهی تفاوتی نداشت که در خط مقدم جبهه باشد و یا در واحد پشتیبانی، هرجا که لحظه ملکوتی اذان فرا می رسید، با صدایی دلنشین اذان را تلاوت می کرد.

 

پشت دریاچه ماهی من به درجه جانبازی نایل آمدم و شهید عزیزی شفا در همین نقطه به شهادت رسید، البته تعداد زیادی از رزمندگان سپاه اسلام علی رغم اینکه مجروح شده بودند، اما حاضر به ترک میدان رزم نبودند و می خواستند تا آخرین لحظه در میدان حضور داشته باشند. رزمندگان سپاه اسلام در همین عملیات تا 5 کیلومتری شهر بصره پیشروی کردند و نزدیک بود که شهر بصره را به تصرف خود درآورند.

 

عملیات کربلای 5 از سه خط تشکیل شده بود؛ خط اول هجومی بود، خط دوم پدافندی و خط سوم پشتیبانی بود. نیروهای تیپ بیت المقدس کردستان جزء نیروهای خط اول بودند و دلاورانه به دشمن بعثی تاختند و این هم دلی شجاعت رمز پیروزی رزمندگان سپاه اسلام بود.

 

من به همراه سایر همرزمانم در کنار سنگر کمین گرفته بودیم که گلوله توپ فرانسوی به سمت سنگر ما شلیک شد. توپ های فرانسوی بدون صدا عمل می کردند و تا زمانی که به هدف اصابت می کردند کسی متوجه نمی شد و بعد از برخورد به هدف هم به صورت چتری باز می شد و تعداد نفرات بیشتری را مورد هدف قرار می دادند.

 

علاوه بر موج انفجاری که من را گرفت، یک ترکش هم به پیشانی ام اصابت کرد و به شدت زخمی شدم. تا مدت ها حافظه ام را از دست داده بودم. قبل از اینکه مجروح شوم، لباس یکی از نیروهای عراقی را به تن کرده بودم و لباس خودم را که پاره شده بود دور انداخته بودم. بعد هم که مجروح شدم، من را به همراه اسرای عراقی به پشت جبهه منتقل کردند و چون حافظه ام را از دست داده بودم، نمی توانستم بگویم که ایرانی هستم و لباس عراقی ها را پوشیده ام.

 

دو ماهی در اردوگاه به عنوان نیروی عراقی نگهداری می شدم تا اینکه دوستانم من را شناختم. مرحوم حاج فرهاد فیض من را در میان اسرای عراقی شناخته بود و کارهای آزادی من را انجام داده بود. بعد هم تا مدت مسئولیت من را بر عهده گرفته بود و من را برای درمان به بیمارستان تهران و سایر شهرها می برد و خیلی وقت تمام هزینه های درمان را نیز از جیب خودش پرداخت می کرد.

 

عملیات کربلای 5 با موفقیت رزمندگان سپاه اسلام و شهادت دوستان عزیزی که آن ها را از دوران کودکی می شناختم به اتمام رسید. این عملیات به اتمام رسید و من از کاروان شهدای گرانقدر جا ماندم تا یک عمر حسرت روی دلم بنشیند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بزرگداشت مقام معلم، هفته کار و کارگر، آغاز عملیات بیت المقدس، سالروز شهادت خلبان «علی اکبر شیرودی» را گرامی داشت وبا بیان اینکه در آستانه سالروز یکی از حماسی‌ترین برنامه‌های دوران دفاع مقدس قرار داریم، افزود: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی داشت، تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر و حماسه بزرگی که رزمندگان اسلام آفریدند دشمن بعثی در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری شکل گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر برنامه‌هایی در سطح استان مازندران پیش بینی شده است، ادامه داد: مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه قدرت ایمان، اخلاص و معنویت رزمندگان توانست دنیا را حیرت زده کند و خرمشهری که به یک دژ مستحکم تبدیل شده بود و همه دنیا به صدام این اطمینان را داده بودند که این دژ مستحکم را هیچکس نمی‌تواند پس بگیرد و صدام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اگر کسی خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به او می‌دهم با قدرت ایمان رزمندگان این فتح الفتوح در تاریخ دفاع مقدس انجام شد

سرهنگ سلامی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و فلسطین گفت: امروز غزه و فلسطین نماد مظلومیت، ایستادگی و مقاومت مردم ستمدیده‌ای است که سال‌ها سرزمین آنها توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است.

وی اذعان کرد: امروز صهیونیست‌ها جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌دهند قلب هر انسان باوجدان را به درد می‌آورد و جوانان دنیا و بویژه در قلب اروپا و آمریکا علناً به سیاست‌های استکباری و ظالمانه آمریکا و اروپا با ملت مظلوم فلسطین اعتراض و مخالفت می‌کنند.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با خیزشی که بر علیه صهیونیست‌ها و ظلمی که استکبار جهانی و اروپا بر علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند به وجود خواهد آمد، فلسطین و غزه مظلوم که با الهام از آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی مقاومت را آموختند این مقاومت تاریخی را برای مردم فلسطین ثبت کند و این رشادت‌ها و فداکاری‌ها در تاریخ بماند.

کد خبر 6090701

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه