Web Analytics Made Easy - Statcounter

 صراط: «هیثم ابوسعید» کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر و دبیرکل مرکز اروپایی امنیت و اطلاعات در واکنش به اغتشاشات اخیر در ایران تأکید کرد که اتفاقات اخیر در جمهوری اسلامی ایران نگران کننده است.

به گزارش مهر،وی تأکید کرد که در این تحرکات دخالت های خطرناک کشورهای منطقه ای و بین المللی مشاهده می شود و افزود: شعارهایی که در این اعتراضات داده شده بیشتر شعارهایی سیاسی هستند که خواستار سرنگونی سران دینی و سیاسی ایران است تا اینکه شعارهایی باشد که به منظور اصلاح اقتصادی و بهبود شرایط معیشیتی مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده این تحرکات و اقدامات نشان می دهد که رفتاری غیرعادی و مشکوک به صورت مرکزی در سراسر استان های ایران برنامه ریزی شده است که نمی تواند کار فردی یا خودجوش باشد و این اغتشاشات توطئه ای است که امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر گفت که بعد از اطلاعات دقیقی که او به دست آورده برخی افسران آمریکایی، اسرائیلی و عرب در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از این وضعیت سوء استفاده می کنند تا مانند مصر، سوریه و عراق بعدتر آن را به اقداماتی میدانی که از پیش برنامه ریزی شده تبدیل کنند و به این ترتیب جرقه طائفه گرایی را در ایران روشن کنند.

به گفته این مسئول بین المللی این اقدام به این دلیل صورت گرفته تا بار دیگر جهان از توجه به پرونده قدس و واکنش های بین المللی که نسبت به آن ایجاد شده بود، غافل شود و پروژه داعش از سر گرفته شود تا فتنه مذهبی اسلامی به راه افتد که این فتنه به اسرائیل خدمت زیادی خواهد کرد.

ابو سعید گفت مدیریت این تحرکات از سوی برخی کشورها نقض آشکار قوانین بین المللی است و به ویژه بعد از اظهارات دونالد ترامپ در خصوص تحولات ایران و حمایت از اغتشاشات مشخص شده که این تحرکات از یک اتاق عملیات در اربیل مدیریت می شود.

به گفته کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر این اتاق عملیات با حضور افسرانی نظامی از آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی ایجاد شده است و سه مسئول و نماینده شخصی از یک کشور عربی مشخص هم در این اتاق عملیات حضور دارد. به گفته او اتاق عملیات دیگری هم علیه ایران ایجاد شده که در شهر «هرات» افغانستان واقع شده است و نمایندگانی نظامی از اسرائیل، کشورهای عربی و گروهک تروریستی جیش العدل در آن حضور دارند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است