Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@20:12:53 GMT

قطع درختان بلوار شهدای عالی شهر توسط شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۴۶۰۱

قطع درختان بلوار شهدای عالی شهر توسط شهرداری

شهرداری عالی شهر در اقدام تأمل‌برانگیز اقدام به قطع درختان محور میدان شهدای گمنام به سمت بلوار شهدا کرده و قصد دارد در این مسیر سنگ‌فرش ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ عالی شهر یکی از شهرهای جدید بوشهر است که به دلیل موقعیتی که دارد هنگام وزش کمترین باد ماسه‌های دریایی همه فضای این شهر را فرامی‌گیرند و تنها راه مبارزه با این ریز گردها کاشت درخت‌های مناسب یا مالچ پاشی در اطراف این شهر جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین قبلی این شهر در اقدامی بسیاری از بلوارها و کوچه‌های این شهر را با کاشت نهال پرکرده بودند تا از ورود بخشی از ریز گردها به فضای شهر جلوگیری شود.

این در حالی است که شهرداری عالی شهر در اقدام تأمل‌برانگیز اقدام به قطع درختان محور میدان شهدای گمنام به سمت بلوار شهدا کرده و قصد دارد در این مسیر سنگ‌فرش ایجاد کند.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می‌شود و باید برای قطع درختان دستگاه‌های مربوطه اطلاع کامل داشته و اگر بدون رعایت اصول زیست‌محیطی باشد چنانچه متخلفین از کارکنان دولت و کشوری باشند برحسب گزارش تخلف اداری در محاکم مرتبط و اگر کارکنان غیر کشوری باشند پرونده از طریق دادگاه مرتبط رسیدگی خواهد شد.

بر اساس ماده 59 : بریدن، ریشه‌کن کردن، سوزانیدن نهال، درخت، درختچه و بوته، کت زدن یا پی زدن تیغ زدن و آتش افروختن در تنه درختان جنگلی و همچنین سر برکردن (قطع تاج درخت) ، پوست کندن، شاخه زنی، سرشاخه زنی، شکستن، تهیه چوب، هیزم، زغال و محصولات فرعی از درختان و بوته‌های واقع در عرصه‌های منابع طبیعی و امحاء و تخریب و تغییر سازه‌ها و حصارکشی و بنچ مارک و تأسیسات طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری از قبیل جاده، پل، ساختمان، آب بند، بند چپری و خشکه چین و نیز برداشت هر گونه خاک، خاکبرگ، خاک نباتی، شن، ماسه و سنگ، بدون اخذ مجوز از سازمان ممنوع و مرتکب علاوه بر جبران خسارت وارده و پرداخت جزای نقدی ذیل حسب مورد، در صورت تکرار به سه تا نه ماه حبس تعزیری نیز محکوم می شود.

بریدن، ریشه کن کردن و سوزانیدن هر اصله نهال موضوع ماده 59  و دسته اول بند 20 ماده  یک این قانون سیصدو هفتاد و پنج هزار ریال،  نهال درختان موضوع دسته دوم بند 20  ماده  یک این قانون، دویست و بیست و پنج هزار ریال، نهال درختان موضوع دسته سوم بند 20  ماده یک  این قانون و سایر گونه های گیاهی، یکصد و پنجاه هزار ریال و از بین بردن هر قلمه پنجاه هزار ریال است.

بریدن، ریشه کن کردن، پوست کندن، سربر کردن، شاخه زنی، شکستن  و سوزانیدن، هر اصله درخت و کت یا پی زدن و یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی و همچنین  تبدیل درختان افتاده و یا ریشه کن شده و یا قطع شده و یا تهیه هر مترمکعب چوب، هیزم و ذغال از موضوع ماده 59  و دسته اول بند 20 ماده  یک این قانون پانزده میلیون ریال، موضوع دسته دوم بند 20  ماده یک این قانون، ده میلیون ریال، درختان موضوع دسته سوم بند 20  ماده یک  این قانون و سایر گونه های گیاهی هفت میلیون ریال است.

قطع، شکستن و از بین بردن درختچه یک میلیون ریال و بوته های جنگلی و مرتعی پانصد هزار ریال می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش ۲ برابری تا ۲ میلیارد ریال به صورت روزانه و ۱۰ میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته یک فوتبال
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران