Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@09:32:26 GMT

آیا با انقلاب پابرهنگان روبه رو هستیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۴۶۲۹

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ایران در روزهای اخیر بار دیگر با مجموعه ای از اعتراضات و ناآرامی ها روبه رو شده که کشور را وارد دور جدیدی از چالش های سیاسی – اقتصادی کرده است. هرچند در سال های اخیر با توجه به ادامه رکود اقتصادی و تعطیلی بنگاه های اقتصادی فشار بر اقشار کارگر و ضعیف جامعه افزایش یافته بود، ولی ادامه این موج همراه با افزایش بیکاری و شروع دور جدیدی از گرانی ها، باعث نگرانی اقشار مختلف گردید که اعتراضات را به کف خیابان ها کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز جمعه به این سو، فاز جدیدی از اغتشاشات و درگیری های پراکنده در شهرهای کوچک و مراکز برخی استان ها رقم خورده که تجمعات اولیه در اعتراض به گرانی و اوضاع معیشتی جامعه را تحت الشعاع قرار داد. نزدیک به 6 ماه است که در تهران، مشهد و برخی از شهرهای دیگر کشور سپرده گذاران موسسات مالی ورشکسته اعتباری، هر روز در مقابل سازمان ها و نهادهای حکومتی و دولتی در حال اعتراض هستند ولی هیچگاه این اعترضات نه از فضای اعتراض صنفی خارج شد و نه دستگاه های انتظامی و امنیتی به تقابل با این اعتراضات پرداختند.

اما در چند روز گذشته هرچند بسترهای اعتراض به واسطه عدم تحقق برخی از شعارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مهیا بود، ولی دیگر شاهد اعتراضی با دستورکار اقتصادی در کانون های بحران نیستیم. بدون شک اقشار مستضعف یا به قولی پابرهنگان، دارای دل مشغولی ها و گرفتاری هایی برای به دست آوردن یک لقمه نان در طول شبانه روز هستند که نمی توانند خود را وارد موجی از ناآرامی کنند که نه سر دارد و نه ته. حوادث روزهای اخیر برای قشر محروم یا مستضعف بدون شک هیچ دستاوردی به جز منحرف ساختن خواست های واقعی وی ندارد و بر این اساس در صورتیکه چنین افرادی در روز نخست صدای اعتراضاشان را بلند کردند، دیگر صحنه گردان اصلی آشوب های شب ها و روزهای اخیر نیستند.

هرچند دستگاه های مختلف دولتی و انتظامی در اطلاعیه های خود از اعتراضات مسالمت آمیز استقبال کرده و حتی رئیس جمهور حق اعتراض را به رسمیت شناخته، ولی دیگر نمی توان به سادگی پذیرفت که حمله به اماکن عمومی یا کشته شدن شهروندان عادی در حوادث اخیر، جزئی از خواسته های پابرهنگان باشد! بدین صورت با رصد ناآرامی ها و شدت بالای درگیری های هدفمند می توان به واقعیت دیگری پی برد.

واقعیت روزهای اخیر نشان می دهد صحنه گردان اصلی که از بستر ایجاد شده در اعترضات گذشته، نهایت بهره را می برند، کسانی هستند که سال ها مترصد این فرصت بوده و توانستند با تهییج بخشی از جوانان فریب خورده و افزودن آنها به برخی از تجمعات از پیش تعیین شده، فضا را به سمت رادیکال شدن پیش ببرند. فضای رادیکالی که راس حاکمیت را در همان ساعات اولیه نشانه گرفت و با حمله به مساجد، پایگاههای بسیج، محل اقامت امامان جمعه، حسینیه ها، بانک ها و اماکن عمومی بر روی هیزم اعتراضات، بنزینی ریخت که بدون شک دامن خود مسببان اصلی را نیز خواهد گرفت.

نیروهای باقیمانده در زمین بازی دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی نه غم نان دارند و نه غم مشکلات و معضلات مردم ایران. این جماعت به روی مردم خود سلاح کشیده و با بزرگنمایی از آشوب ها قصد دارد حجم آن را بسیار بزرگتر از واقعیتی که هست، نشان دهد. این افراد را ضد انقلاب، منافق، فتنه گر و هرچیز دیگر بنامیم، نمی توان نماینده حقوق و مشکلات اقتصادی مردم به خصوص مستضعفین و حاشیه نشین ها دانست. بدون شک در روزها آینده با کاهش هیجانات، این افراد نیز به سرعت خود را از صحنه خارج خواهند کرد تا در موقعیت دیگر بار دیگر مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرند و خوراک دشمنان ایران و رسانه های معاند را فراهم آورند. 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست