Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، داشتن یک برنامه تمرینی منظم، احساس خوشایندی به زندگی خواهد داد. اگر آن را رعایت می‌کنید، شایسته تشویق خودتان هستید. اما یکسری عادت‌های دیگر هست که بعد از ترک باشگاه ورزشی اتفاق می‌افتد و ممکن است که باعث شود شما فورا تجدید نظر کنید. اگر شما به دنبال افزایش حجم، باریک کردن بدن یا هر هدف دیگری از این نوع هستید باید به همان اندازه روی کارهایی که خارج از باشگاه انجام می‌دهید نیز تمرکز کنید (حتی در رختکن).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظورمان چیزهایی مثل تغذیه، جذب آب و حتی بهداشت است. اجازه ندهید تمام تمرینات خوبی که انجام داده‌اید با انجام کارهای اشتباهی مانند دوش گرفتن بدون دمپایی در باشگاه از بین برود (باور کنید جدی هستیم.) در ادامه با ما همراه باشید:

اشتباه اول: انصراف از سرد کردن بدن
رسیدن دمای بدن از ۶۰ به صفر به بدی آن است که بدون گرم کردن تمرین را شروع کنید. تمرین ایروبیک سبک با شدت ۲۰ درصد یا کمتر، در پایان جلسه اصلی به آرام شدن بدن کمک می‌کند و بازیابی بدن بهتر انجام می‌شود. همچنین از دیگر کارهای مناسب برای بازیابی و بهبود بدن، می‌توان به حمام یخ و پوشیدن لباس چسبان اشاره کرد.

اشتباه دوم: باقی ماندن در لباس خیس
ناراحتی و بدبویی به تنهایی کافی هستند تا شما قانع شوید که لباس عرق‌آلودتان را در بیاورید ولی اگر کافی نیست، به متخصص پوست مراجعه کنید شاید بتواند دلیل آن را برای شما توضیح دهد:
عرق روی پوست منافذ را مسدود خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد پوست شما تنفس کند. اگر ساییدگی یا برش روی پوستتان باشد باکتری‌ها در آنجا به دام می‌افتند و عفونت ایجاد می‌شود. آسیب‌پذیرترین قسمت‌ها بخش‌هایی ست که مو دارند. زیرا ارگانیسم‌های مولد بیماری و عفونت می‌توانند به ریشه مو نفوذ کنند و باعث عفونت عمیق پوستی شوند. خلاصه اینکه لباس عرق‌آلود خود را دوباره نپوشید.

اشتباه سوم: پا‌برهنه راه رفتن در رختکن
این یکی دیگر از عادت‌های بد با عواقب شدید است، مگر اینکه عاشق قارچ یا زگیل پا باشید! خدا می‌داند روی زمین مرطوب باشگاه دیگر چه چیزهایی پیدا می‌شود. خاک، عرق، میکروب و حتی ادرار. پس در باشگاه و حمام دمپایی بپوشید. بعد از اینکه دوش گرفتید حتما پای خود را با یک حوله تمیز خشک کنید، حتی بین انگشت‌هایتان را. موقع تعویض لباس، یک حوله‌ی تمیز روی زمین پهن کنید و هنگام لباس پوشیدن روی آن بایستید. شما نمی‌توانید به همه‌چیز فائق بیایید ولی حداقل می‌توانید پای خود را تمیز نگه دارید. اگر قبلا دچار بیماری قارچی «پای ورزشکاران» شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید آن بلا به سرتان بیاید، از اسپری ضد‌قارچ استفاده کنید.

اشتباه چهارم: اُوِردوز با پروتئین
عضلات پروتئین هستند. اگر می‌خواهید درشت‌تر شوید و عضلات قدرتمندتری داشته باشید، باید پروتئین بیشتری بخورید. مگر نه؟ شاید هم نه! ورزشکاران معمولا در تلاشند که حجم به دست بیاورند و برای این در طول روز مقدار زیادی پروتئین مصرف می‌کنند و گاهی وعده غذایی بعدی آنها از آخرین وعده‌ای که قبل از ورزش خورده‌اند فاصله‌ای ندارد.
اما بعد از ورزش چطور؟ یک برنامه غذایی خوب، میزان پروتئین دریافتی بدن را در طول روز پخش می‌کند، طوری که بدن در هر زمان پروتئین کافی دریافت کند و نه بیشتر. مصرف پروتئین زیاد هم همان تاثیری را دارد که مصرف بی‌رویه بقیه غذاها دارد: ذخیره کالری‌های اضافه به شکل چربی و کربوهیدرات. برای آشنایی بهتر با پروتئین مطالب مرتبط را در کتاب کاله مطالعه نمایید.

اشتباه پنجم: آبرسانی ناکافی
این مسئله به ویژه برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان، دوچرخه‌سواران و شناگران مهم است. در طی یک ماموریت سخت و طولانی شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه یک کیلو از مایعات بدنتان را از دست دهید. کافی است قبل و بعد از تمرین خود را وزن کنید. قاعده کلی این است که به ازای هر ۱ کیلوگرم وزنِ از دست رفته، ۱.۵ لیتر آب بنوشید. احتمالا الکترولیت‌های بدن هم کاهش یافته‌اند پس با خوردن میوه یا چیزهای نمکی و نیز مصرف نوشیدنی‌ها (مانند نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌میوه‌های رقیق شده و یا شیر) که شامل پتاسیم، سدیم و منگزیم هستند، می‌توانید کمی از نیاز‌های بدن به مایعات را کاهش دهید. آبرسانی نه تنها باعث می‌شود که شما احساس بهتری داشته باشید بلکه احتمال این را که در وعده‌ی غذایی بعدی خود پرخوری کنید را هم پایین می‌آورد. بسیاری از مردم بین گرسنگی و تشنگی گیج می‌شوند.

اشتباه ششم: استراحت نکردن
وقتی تمرین می‌کنید، بدن شما به طور کامل درگیر فعالیت است. نمی‌توانید توقف کنید، نمی‌خواهید هم که توقف کنید. اما حدس بزنید چه: اگر در لابه‌لای تمرین‌ها استراحت و بازیابی نکنید، ریسک آسیب و خستگی و کوفتگی کامل بدن را به جان خریده‌اید که گفته می‌شود با مشکلات روانی مانند افسردگی یا اضطراب ارتباط دارد.» این به آن معنی‌ است که وقتی شما یک روز سخت داشته‌اید، باید قبل از اینکه دوباره با همان شدت یا بیشتر تمرین کنید، دو روز کامل را به تجدید قوا بگذرانید. هنگامی که آماده شدید که دوباره با همان شدت تمرین کنید، بایستی میزان تمرینات خود را کاهش دهید. به عبارت دیگر سخت تمرین کنید، اما نه به دفعات قدیم که آرامتر ورزش می‌کردید.

اشتباه هفتم: استراحت بیش از حد
استراحت و دوری از تمرین برای یک روز به معنی آن نیست که تمام آن روز را جلوی xbox بگذرانید. بیشتر مردم برای استراحت، فقط دراز می‌کشند و مدتی در همان حالت می‌مانند. در واقع از یک رودخانه روان به استخری ساکن تبدیل می‌شوند. به خصوص تنوع در ورزش برای کاهش ریسک آسیب دیدگی و خستگی مهم است زیرا فشار را از برخی نقاط بدن برداشته و به نقاط دیگری منتقل می‌کند که تحت فشار نبوده‌اند. پس یکی در میان ورزش خود را عوض کنید و باز به ورزش قبلی خود برگردید. این به شما کمک می‌کند که هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی شاداب شوید.
هر کاری که می‌کنید، یادتان باشد که ابتدا باید به خودتان مسلط باشید و بازیچهٔ رقابت‌پذیری نشوید: بایستی روزهای بازیابی ترمیم سرجای خودشان رعایت شوند، و در آنها ورزش‌هایی با شدت پایین‌تر و نوع متفاوت انجام دهید.

601

برنامه تمرینی بهداشت ورزش عرق‌ باشگاه زگیل

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 

زی‌سان: برخی سایت‌ها هر چند وقت یک بار اخباری را در ارتباط با دریافت وام ازدواج دوم یا گرفتن وام ازدواج برای دومین بار منتشر می‌کنند. اخیرا نیز برخی به اصطلاح رسانه‌ها با درج تیتر‌های انحرافی از شرایط دریافت وام ازدواج دوم سخن گفته‌اند. این در شرایطی است که این خبر از اساس واقعیت ندارد.

به گزارش «زی‌سان»، وام ازدواج را هر فرد می‌تواند تنها یک بار بگیرد. تنها شرایطی که یک فرد می‌تواند وام ازدواج را در ازدواج‌های دوم یا سوم خود بگیرد این سات که قبل‌تر یعنی در ازدواج‌های سابق این وام را دریافت نکرده باشد. 

از آنجایی که برای گرفتن وام ازدواج هر فرد فقط یک بار می‌تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کند و گرفتن این وام ربطی به آن ندارد که در ازدواج چندم به گرفتن آن اقدام می‌کند. اما در بعضی شرایط یعنی ازدواج اول آنها از سال ۸۷ به قبل باشد میتواند برای گرفتن وام اقدام کند.

بنابراین می‌توان صورت مساله را شفاف دانست و تیتر‌های دریافت وام ازدواج دوم برای دومین نوبت را بیشتر تلاش برای گرفتن کلیک از مخاطبان ارزیابی کرد.

 

tags # وام ازدواج سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • نتیجه کل‌کل با عبدالکریم حسن؛ هر دو دست دروازه‌بان جوان پرسپولیس شکست!
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل