Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا – معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: ساماندهی تهران محدود به مناطق 22 گانه این شهر نیست و برای حل مشکلات پایتخت لازم است که تصمیماتی برای شهر تهران و پیرامون آن اتخاذ شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی تهران بزرگ و در راستای اجرای قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران، با تاکید بر اینکه ساماندهی شهر تهران در وهله نخست نیازمند برخورداری از شناخت دقیق و جامع‌الاطراف نسبت به تهران بزرگ است، اظهار داشت: پس از آنکه شناخت دقیقی از تهران بزرگ حاصل شود حتماً قادر خواهیم بود ساماندهی شهر تهران را نیز بهتر انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نظرات مختلف کارشناسان برای حل مسائل و مشکلات تهران اشاره کرد و افزود: دو دیدگاه متفاوت برای حل مسائل و مشکلات تهران از سوی کارشناسان که یکی انتقال پایتخت و دیگری ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ است مطرح می شود که لازم است دبیرخانه شورا هر دو دیدگاه را مورد بررسی دقیق و علمی قرار دهد و برای تصمیم گیری نهایی به جلسه شورای عالی ارائه کند.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ساماندهی شهر تهران به معنای آنست که باید برای همه مسائل تهران بزرگ یعنی تهران و مناطق اطراف آن چاره اندیشی کنیم، خاطر نشان کرد: ساماندهی تهران محدود به مناطق 22 گانه این شهر نیست و برای حل مشکلات تهران لازم است که تصمیماتی برای شهر تهران و پیرامون آن اتخاذ شود.
جهانگیری بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای عالی ساماندهی شهر تهران تاکید کرد و گفت: تهران با وجود آنکه از امکانات بیشتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است اما از مسائل متعددی نیز رنج می برد و لازم است که تصمیمات راهگشایی اتخاذ کنیم تا سطح کیفیت زندگی در تهران ارتقاء پیدا کند و مسائل موجود برطرف شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم نهایی شدن آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ باید به سرعت تدوین و نهایی شود که برای این کار لازم است هماهنگی لازم میان دستگاه های مرتبط با محوریت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ، بر ضرورت تکمیل این مطالعات تاکید کرد و گفت: یافته های این طرح مطالعاتی باید در دبیرخانه شورا و با حضور دستگاه های مرتبط به دقت مورد بررسی قرار گیرد و برای راهکارهای اجرایی و تامین مالی اجرای طرح ها برنامه ریزی شود.
در این جلسه که وزیران راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران،‌ رییس شورای اسلامی شهر تهران و برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از مطالعات صورت گرفته تحت عنوان مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ ارائه کرد و ضمن تشریح چشم انداز آینده و ارزیابی ادامه روند ها تا افق 1415، پیشنهاداتی را به منظور ساماندهی تهران بزرگ مطرح کرد.
در این جلسه مقرر شد دبیرخانه شورا، جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص موضوعات مرتبط با ساماندهی تهران بزرگ برگزار و نتایج را برای تصمیم گیری در جلسات آتی شورای عالی ساماندهی تهران بزرگ مطرح کند.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها