Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: یک هیئت از اعضای سازمان همکاری اسلامی قرار است به زودی از اردوگاه پناهندگان مسلمان روهینگیا در کاکس بازار در بنگلادش دیدن کنند و گزارشی درباره وضعیت آنها به دبیرکل این سازمان ارایه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بوابة أفريقيا الإخبارية، یک هیئت از اعضای هیئت دایمی مستقل حقوق بشر وابسته به سازمان همکاری اسلامی قرار از در سوم ماه ژانویه از اردوگاه پناهندگان مسلمان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش بازدید به عمل آوردند و سفر این هیئت به این منطقه تا ششم ژانویه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: این سفر با هماهنگی دولت بنگلادش برای بررسی وضعیت حقوق بشر و وضعیت انسانی مسلمانان روهینگیا در میانمار انجام می گیرد.

در این بیانیه آمده است: باوجود درخواست های مکرر هیئت دایمی مستقل حقوق بشر سازمان همکاری، مقامات میانمار به این هیئت اجازه سفر به کمیته حقیقت یاب درباره وضعیت حقوق بشر در ایالت راخین را ندادند و پس از پاسخ منفی دولت میانمار، این هیئت تصمیم گرفت تا به اردوگاه پناهندگان روهینگیا در کاکس بازار در بنگلادش سفر کنند و از منابع مستقیم اطلاعات درباره نقض حقوق بشر در میانمار را به دست آوردند.

این سازمان اعلام کرد: مسئولان دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، در سفر خود نیازهای انسانی و دیگر مسایل نگران کننده را با مقامات مسئول در بنگلادش بررسی خواهند کرد و گزارش شان را به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ارایه خواهند داد.

گفتنی است، بیشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در راخین زندگی می کنند و راخین یکی از فقیرترین مناطق در میانمار به شمار می آید، این منطقه از از سال 2012 میلادی شاهد درگیری های خشونت بار بین بودایی ها و مسلمانان بوده است . نسبت مسلمانانی که در ایالت راخین زندگی می کنند، 4 درصد از جمعیت 42 میلیونی این کشور است. مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • نماز باران در بنگلادش
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه