Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@16:08:25 GMT

نیمی از بودجه شهرداری خوی تحقق پیدا نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۵۰۰۶

نیمی از بودجه شهرداری خوی تحقق پیدا نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: امسال به دلیل مشکلات متعدد در شهرداری‌ها نیمی از بودجه شهرداری خوی تحقق پیدا نکرد و راهکار تهاتر املاک برای پایان دهی به پروژه‌های عمرانی خوی از سوی شورای شهر بکار گرفته شد. ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

غلامعلی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح آخرین وضعیت احداث پروژه‌های عمرانی خوی اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی در این شهر از طرف شهرداری در حال اجراست که شامل پروژه ساماندهی باغ دلگشا، زیرسازی و جدول‌گذاری بسیاری از معابر شهری است که امسال طبق برنامه انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت استمرار خدمات رسانی از سوی شهرداری خوی به شهروندان تصریح کرد: هر چقدر میزان خدمات‌دهی شهرداری افزایش داشته باشد به همان میزان  انتظارات و مطالبات بیشتری نیز در بین شهروندان شکل می‌گیرد اما با این حال شهرداری و شواری شهر خوی در تلاش است تا پیوسته بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

رئیس شورای شهر خوی گفت: از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهر که همیشه و بصورت روزآمد انجام می‌شود می‌توان به زیرسازی خیابان‌ها، جدول‌گذاری، آسفالت، ایجاد فضای سبز و دیگر اقدامات برای جهت زیبا سازی شهر تاریخی خوی نام برد. 

وی بیان کرد: هم‌اینک مسیر گشایی کمربندی 45 متری خوی در حال انجام است و در تپه شهدا نیز المان‌های مختلف مربوط به شهدای این شهرستان نصب‌شده تا انشالله چندی بعد با مساعد شدن آب و هوا و اتمام سایر کارهای عمرانی این مجموعه به عنوان یک ظرفیت فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

  رئیس شورای شهر خوی اظهار داشت: مقدمات وصل مسیر پل خاتون به جاده قطور نیز انجام شده و با ارتش توافقات لازم به انجام رسیده و در صورت فراهم شدن شرایط لازم، به‌زودی این پروژه به پیمانکار واگذار می‌شود.

شریف تصریح کرد: شورای شهر خوی برای سال 96 حدود 760 میلیارد ریال بودجه مصوب کرده بود تا صرف فعلیت‌های عمرانی و هزینه‌های جاری و اداری شود.

وی گفت: متأسفانه اوضاع  نامساعد اقتصادی سبب شد که فقط حدود 50 درصد از این بودجه تحقق پیدا کند.

شریف تصریح کرد: برای اینکه شهروندان خوی دچار خسارت نشده و از عملکرد شهرداری مأیوس نشوند شورای شهر خوی امکان انجام تهاتر در برخی پروژه‌ها را با پیمانکاران فراهم آورد و در قالب این تدبیر برخی پروژه‌های عمرانی با انجام با تهاتر ملکی با پیمانکاران خاتمه یافت و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود که از لحاظ مالی از شهر خوی حمایت کند اظهار داشت: اکثر پروژه‌هایی که در شهر خوی صورت گرفته بیشتر با کمک خود شهروندان این شهر بوده و دولت کمک اثربخشی به شهرداری نکرده است.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران