Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:38:51 GMT

قیمت تلفن همراه با ریجستری چند درصد گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۵۰۵۷

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: طرح ریجستری حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درستی اظهار کرد: از ابتدا موافق طرح ریجستری بودیم اما، یک خواسته های به حق هم بود که باید اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه افزود: یکی از دلایل موافقت ما با این طرح به این خاطر بود که اعلام کنیم فروشندگان موبایل قاچاقچی نیستند و دوست دارند کالا از مبادی ورودی تامین شود و آنها هم سهم و سود خود را عادلانه از بازار بردارند.

وی گفت: یکی از نقایص این طرح این است که طبق قولی که وزیر ارتباطات دادند مقرر شده بود تلفن های اپل که 17 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد تا 14 آذر اگر از طریق سیم کارت با آن مکالمه برقرار شده پس از این تاریخ دیگر پیامکی برای آن ارسال نشود اما، متاسفانه پیامکی با مضمون قطع تلفن همراه تا یک ماه آینده برای دارندگان آنها ارسال شد.

درستی ادامه داد: تاکید بر این است که پس از 14 آذر همه موارد قانونی اجرا شود و مسئولان رصد کنند که مشکلی برای فروشندگان و مردم پیش نیاید.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه خاطرنشان کرد: طرح ریجستری برای سه مدل دیگر از گوشی‌ها شامل گوگل،بلک‌بری و موتورلا نیز اجرایی شد اما، این سه مدل فقط یک درصد سهم بازار را در اختیار دارند و ما درخواستمان این بود که زودتر گوشی‌های سامسونگ،هوواوی و ال جی شامل طرح شوند.

وی با بیان اینکه این سه برند 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارند،گفت: فعالیت قاچاقچیان در زمینه اپل محدود شده و به سمت این برندها سوق پیدا می‌کنند.

درستی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت گوشی‌ها با اجرای ریجستری همان 9 درصدی که وزیر ارتباطات اعلام کرده افزایش داشته یا بیشتر اثرگذار بوده است،گفت: این طرح حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد اما، از طریق قانونی خواب کالا در دوایر دولتی خودش یک تعرفه ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درباره میزان موفقیت طرح، اظهار کرد: فعلا سهم زیادی از بازار شامل این طرح نشده و برای پاسخ به این سئوال زمان لازم است.

منبع: میزان

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد

طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • همراه پرخرج
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار