Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:38:22 GMT

کشاورزان مهابادی نمونه کشوری شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۵۱۹۰

کشاورزان مهابادی نمونه کشوری شدند

عبدالرحمان کلیجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'ابوبکر نورافشان' با برداشت پنج هزار و 56 کیلوگرم جو دیم در هر هکتار زمین به عنوان کشاورز نمونه تولید این محصول انتخاب شد.
وی بیان کرد: متوسط برداشت استانی جو دیم یکهزار و 250 کیلوگرم در هر هکتار است.
وی ادامه داد: 'حسن آزرده' نیز دیگر کشاورز و بهره بردار نمونه مهابادی با توجه به شرایط کم آبی منطقه به علت مشارکت در اجرا، ساخت، بهسازی آبیاری، زهکشی با 28 هکتار زمین، ساخت استخر ذخیره آب، انتقال و اصلاح الگوی مصرف آب به عنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلیجی گفت: معیارهای انتخاب کشاورز نمونه علاوه بر عملکرد تولید ، نحوه الگوی مصرف آب، نحوه استفاده از کودهای شیمیایی و استفاده از روش های نوین کشاورزی است که در فضای سالم و رقابتی برابر ارزیابی می شوند.
به گزارش ایرنا، چهار نمونه کشوری دیگر نیز مربوط به استان آذربایجان غربی هستند که تولیدکننده گردو نمونه کشوری از شهرستان نقده، نمونه اتحادیه کشاورزی کشور از ارومیه، تولید کننده نمونه ذرت دانه ای از شهرستان بوکان و شرکت تولیدی و زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ از میاندوآب به عنوان نمونه های کشوری سال 1396 از آذربایجان غربی انتخاب شدند.
سی و دومین مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و نمونه های برتر کشاورزی 11 دی ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.
سال گذشته نیز 2 کشاورز در تولید خوراک دام و تولید زنجیره گوشت مرغ از شهرستان مهاباد به عنوان کشاورزان نمونه ملی انتخاب شده بودند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت و بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
2093/3093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی