Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به رشد ۹ درصدی کشف مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۸۵ هزار و ۶۶۳ بطری مشروبات الکلی در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه کیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج، افزود: قاچاق کالا معضل و پدیده ای است که اقتصاد تولیدی کشور را متاثر ساخته از این جهت آگاه‌سازی و روشنگری مردم از جمله راهبرد و رویکرد دستگاه های متولی در راستای مقابله با آن تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عموم جامعه نسبت به تبعات و پیامد مصرف کالا های خارجی و بعضا قاچاق اتفاق نظر دارند از این رو با اتخاذ تمهیداتی چون فرهنگ سازی و ممانعت از ورود اقلام قاچاق بنیان و ساختار اقتصاد کشور مورد هجمه و زیان و ضرر واقع نمی شود.

میرزایی به عملکرد ۹ ماهه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز گریزی زد و گفت: بالغ بر ۶۶ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار با ۵ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۶۱ قلم قریب به ۳۶۰ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به کاهش ۵۶ درصدی قاچاق اقلام دارو هم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و سه قلم دارو کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را تجربه کرده است.

میرزایی عنوان کرد: ۳۰ هزار و ۹۳۷ دستگاه گوشی همراه و البسه با ۴۰۰ هزار و ۸۶۷ ثوب به ترتیب با کاهش ۳ و ۶۶ درصدی کشف و ضبط شدند.

وی به کاهش ۱۵ درصدی وسایل نقلیه توفیقی با یک هزار و ۱۹۱ دستگاه نیز پرداخت و گفت: در این مدت ۳ هزار و ۷۵۹ راس احشام و ۳۸ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم برنج به ترتیب با کاهش ۱۰ و ۶۱ درصدی کشف و ضبط شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: رشد ۳۴ درصدی کشف سوخت با بالغ بر ۳۱۴ هزار و ۳۸۶ لیتر و نیز رشد یک درصدی کشف تجهیزات دریافت ماهواره با ۵۰ هزار و ۹ دستگاه طی ۹ ماهه امسال به وقوع پیوست.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل